Gissa leden

Topolino!!!

Jag vet ingenting om område, klippa eller led - men kunde med de utdelade ledtrådarna inte tycka annat än att det var fritt att googla för den som inte har bättre saker för sig.
Det var ändå inte så lätt!

Skönt, jag hade ingen bild tillgänglig.

Det fanns en del bilmodeller att välja på. Felaktigt reagerade jag på Swing, som tänkbar japansk modell, men inser att det ju är en gammal Opel Corsa-modell. Nåja, på klippan som heter Swing, så finns i alla fall Topolino - som dessutom såg ut att stämma bra med bilden och den hylla som syns där. Jag kikade på Coronnes förare.

Jisses vad svårt det tydligen blev. Ändå är det en femstjärnig led i en publicerad förare. (Och riktigt rolig klättring i fikavänlig grad)
Mitsubishi och Lancia, nu får ni googla på :)

Arghh... Mitsubishi Diamante finns, och det finns också en klippa/sektion som heter Diamante, men det är INTE fikagrad på lederna där.

Jag har gett upp, jag hade en lista med typ hundra klippor i regionen och en lista med alla, typ hundra, Mitsubishimodeller. Jag hittade nog bara en klippa som hade ett M-namn, och sen råkade jag se nån led som t ex hette Delta. Men eftersom det finns 2200 leder så var det nog nödvändigt att hitta klippan först...
Men... jag har inga problem att släppa det här...

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg