Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Båda repen hör till klättraren som klättrar Snett åt vänster, men högerrepet är klippt i Snett åt höger och klättraren befinner sig på Bryans led... Så antar att Robert Andersson hade rätt. Nu får väl någon då gissa på isleden?
Klättrarens väg upp mot diedret till höger säger att det är Undertaker.
Isen ser ovanligt bred ut, men det har ju varit en del rika vintrar på sistone. och perspektivet gör väl sitt till.
Adeln har kastat vatten eller kanske nått till höger om pelaren vid småfallen ( inte vart vid sistnämnda). Något sydvänt borde det iaf vara, Undertaker får väl typ aldrig sol på nedre delen? (I så fall slutet mars något år med sjukt mycket is, aldrig sett den så fet)
För att vara besvärlig så lägger jag upp två bilder på olika vinteraktiviteter
Först en lätt att gissa men ibland en rätt hårig historia att klättra. Vi bailade, nyår -11. Ringrost, anmarschfippel, dubbla revolvrar och vattentryck inne i pelaren var en dålig kombo...
Sen en klurigare att gissa men lättare att klättra. Och framförallt, värmesvettningar istället för ångest!
Jag är lite störd av isbilden, eftersom bilden fotar ett fall men klättraren klättrar ett annat fall. Ett så majestetisk fall som på bilden skulle kunna heta Juvsøyla. Då borde ju fotot vara ifrån en led till vänster om, där man fortfarande ser Juvsøyla. I så fall tror jag klättraren klättrar på Blindtarmen.
Jag är lite störd av isbilden, eftersom bilden fotar ett fall men klättraren klättrar ett annat fall. Ett så majestetisk fall som på bilden skulle kunna heta Juvsøyla. Då borde ju fotot vara ifrån en led till vänster om, där man fortfarande ser Juvsøyla. I så fall tror jag klättraren klättrar på Blindtarmen.