Gissa leden

Rapunzel på Skålfjell, Nissedal. 270 m vandring och 10 m klättring som jag minns det:)

Snyggt prickat!

"Vandring" är dock ganska elak beta. Större delen av leden är ren friktion på smågrusig klippa med runt 10m mellan små kamplaceringar. Visst är det lätta grader (från 3 upp till kanske 5+ när det är som värst), men onekligen spännande.

Här kommer det en led som förhoppningsvis är svårare än vad det brukar bli när jag lägger upp leder. ;)

Foto0262-1.jpg

Så vilken led är det jag har klättrat?

Typiskt att jag skulle missa Rapunzel!
Det måste vara den mest lätt-identifierade leden jag gjort. Trodde först att du knyckt bilden från mitt album! :)

Lite kuriosa: En bit till höger om Rapunzel gå en led som heter "Det står ett ensamt träd i graniten" Undrar hur de tänkte där...?

Rapunzel på Skålfjell, Nissedal. 270 m vandring och 10 m klättring som jag minns det:)
Jag har varit på Rapunzel 6-7 gånger med olika replag, och gjort hela leden 3 gånger, tror jag.
Och jag brukar ha en del problem med ut-toppningen. Fast jag kanske bara går fel väg?

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg