Gissa leden

Okej, min tur... Vad är det för led som min kompis rensar på?
För övrigt har jag klättrat Nedkomsten, och trott att det var fotografen, men då avslutade jag med fotografens sva i alla fall... Lite tätt mellan lederna där :)

Bilagor

• DSC_0053.jpg
    DSC_0053.jpg
    54.9 KB · Visningar: 557
Vi befinner oss i bohus, men lite utanför kärnområdet. På den här klippan har alla lederna norska namn. Just den här sektorn är "ny" och är inte med i föraren från 2002. En 35 meters vägg med flera fina turer i graderna 5-6.

Vi befinner oss i bohus, men lite utanför kärnområdet. På den här klippan har alla lederna norska namn. Just den här sektorn är "ny" och är inte med i föraren från 2002. En 35 meters vägg med flera fina turer i graderna 5-6.

Jag har kollat igenom BKKs nytursdokument från 2009 för att försöka lista ut vilken sektor det kan vara, men hittade inget område med en ny sektor som bara har norska namn. Nyare än så?

Slänger iväg en vild gissning på Kvarneberget

Kvarnerberget är rätt! Leden ligger på stora väggen, och heter Trim for eldre, grad 5. Klippan har många sektorersom verkar spännande, men vi var bara vid stora väggen. En fin klippa att stanna till på, i alla fall om man kör mot bohus norrifrån.
Din tur!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg