Gissa bilder i Gävleborgs län

Funderingar......

Nej, Hagaström är det inte. Stationshuset är rivet sedan många år. Huset närmast din bild finns dock kvar och används som privatbostad.
Jag tycker Tobbes bild ser ut som någon sorts ålderdomshem eller liknade. Fint murade/putsade skorstenar och det ser ut som det är kopparplåt kring skorstenar och takkanter. Gissningsvis byggt någonstans mellan 1910/20 och 1940/50. Har nog haft någon form av offentlig funktion....

Micke

Miljön

på bilden ovan med tegelbyggnaden får mig att tänka på någon järnvägsnära industribebyggelse. Jag gissar att det funnits järnvägsspår framför det gula huset. Liknande miljöer har jag för mig att jag sett utmed ostkustbanan och stambanan i länet på ganska många orter. Gissar på Bollnäs alternativt Ljusdal.

Thure

Jag tror..

det är Ljusdal, ser ut som att det är ett ljusblått förrådsbyggnad till virke till höger i bild.
Har i sådana fall tränat räddning med hund där, för många år sedan.

Det är varken Ockelbo eller Hofors.

Hitta.se har de mest aktuella flygbilderna över platsen, och där kan man se den här ovanifrån.

Verksamheten som ligger granne med denna plats sysslar med betydligt angenämare saker...

t050d.jpg

Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg