Gissa bilder i Gävleborgs län

Tror att

det stämmer väl med Voxnan och Järnvägsbro skickligt av dig Mikael att hitta den gamla bilden. Paddlade på Voxnan nån gång på 80-talet, kommer inte ihåg att jag passerade just det här fundamentet men tycker att vattenföring och strandbrink stämmer väl med min minnesbild från Voxnan.

När kommer nästa bild Torbjörn?

Thure

PS Torbjörn och jag skrev samtidigt

Hällåsentunneln södra

fotad mot söder ovanpå Hällåsentunneln norra vid Söderhamn?

Thure

Blev lite konstig korrigering här. Skrev ovanstående innan jag såg Torbjörns svar nedan.

Senast ändrad:
Hällåsen är rätt. Spåret går i dagen ett par hundra meter mellan två tunnlar. Bilden är tagen uppe på den norra tunnelmynningen.

Nästa bild bör vara en av de lättare i serien.

t047.jpg

Hej,

Tänkte lägga mig i lite. Bilden är tagen norr om Söderhamn eftersom jag tycker mig känna igen Oscarsborg uppe berget. Sedan är den lite lurig eftersom telet tryckt ihop bilden, men jag placerar dig strax norr om där järnvägen och E4 korsar varandra, sweref 99 lat long,2:N61°20'12.4" E17°0'51.4"

Calle

Hej själv Calle

Du har rätt, det är motorvägen norr om Söderhamn, och bilden är tagen längs den gamla sträckningen av E4:an. Att Oscarsborg kom med i bilden såg jag först efteråt, men jag tycker den blev bättre så. Beskära i efterhand försöker jag undvika.

För nästa bild är inte frågan vad den visar, utan varifrån den är tagen.

t049.jpg

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg