Gissa bilder i Gävleborgs län

Trodde inte att det var från Kuggören eftersom det inte skulle vara så mycket öppet vatten i bilden, och till Bålsön måste man åka båt, men udden utanför Bredsandsviken skulle kunna stämma, åtminstone har jag varit där på scoutläger (i förra seklet)

Varför inte Kuggören? Det var faktiskt därifrån jag tog bilden, med maximalt tele (300 mm). Du får en halv pinne för svaret i alla fall.

Jag har inte räknat på bildvinkeln med den brännvidden, men med en brännviddsförlängning på kameran (inte fullformats sensor) motsvarar det c:a 450 mm. Då blir det en smal korridor som inte får med något land förrän Yttre Bergön mitt i bilden. Det är förresten 21 km mellan Kuggören och vindsnurrorna.

En sista bild för idag, därefter har jag inte möjlighet att lägga ut någon förrän i morgon kväll.

t050.jpg

Knepigt, detta hus måste man nästan ha sett för att lista ut var det är.... Inte en susning jag heller.

Lägger in en bild själv istället..... som jag klassar som 5:a.

Bilagor

• tjurigagubbar_l.jpg
    tjurigagubbar_l.jpg
    59.3 KB · Visningar: 191
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg