Gissa bilder i Gävleborgs län

Dags för ett par ledtrådar kanske...

Karossen står på taket till byns nedlagda skola. För många år sedan gick det faktiskt järnväg hit.

Är inne på järnvägen mellan Dalarna och Norrsundet och då faller bl.a. Jädraås bort eftersom det fortfarande finns spår kvar där. Kan det vara Brattfors igen? Jag kör på den gissningen.

Sorry att jag hoppar in mitt i pågående gissning, men det är inte så lång stund per dygn jag har tillgång till min egen dator med mina bilder. Tänkte bidra med en...

Bilagor

• 2009-07-21 stugan 163.jpg
    2009-07-21 stugan 163.jpg
    38.8 KB · Visningar: 172
Sorry att jag hoppar in mitt i pågående gissning, men det är inte så lång stund per dygn jag har tillgång till min egen dator med mina bilder. Tänkte bidra med en...
En vild chansning innan läggdags. Om det nu fortfarande är en fyr som underhålls av Sjöfartsverket (och inte något som konverterats till något annat sjömärke) borde den ligga längs en led där det går handelsjöfart. Bästa alternativet för min del så här långt är Otterhällans fyr. Jag får dock inte ihop det med bakgrunden.

Jodå, alldeles rätt! De bytte ut fyren i sommar. Radarmasten i bakgrunden sitter på Rönnskär, ny för i år tror jag.
/F

Skolan i #349

kan för mig ligga var som helst då jag inte har något minne av skolor i ert län. Men jag gissar på Hedesunda.

Thure

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg