Gissa bilder i Gävleborgs län

M10

Prövar med ett utsnitt av en bild, (räcker kanske en stund) lägger ut flera bilder med större utsnitt senare.
Jag vill veta namnet på landformationen i fjärran samt fotopositionen.

Bilagor

• M23_2.jpg
    M23_2.jpg
    18 KB · Visningar: 189
Senast ändrad:
Gran

Jag famlar i mörkret än...men jag gissar på Gran på grund av formen på ön och läget ute i havet, i så fall är det plåtat från Sörfjärden.

En ledtråd till tjädrarna. En invandrare kan leda fram till lösningen.

M10_2

En ledtråd till bild M10_2. Finns en kanske något långsökt anknytning mellan landmassan i bakgrunden och en känd artist som nyss uppträtt på en stor arena i Västsverige.....

Nu tar jag paus till sent ikväll eller kanske tom söndag morgon. Ska fundera på Calles invandrare....

Micke

En ledtråd till bild M10_2. Finns en kanske något långsökt anknytning mellan landmassan i bakgrunden och en känd artist som nyss uppträtt på en stor arena i Västsverige.....
Låter som Madonna, vilket kanske kan associeras till Storungfrun, men sen är det stopp. Jag hittar ingen plats som passar in där fotot är taget.

Nu tar jag paus till sent ikväll eller kanske tom söndag morgon. Ska fundera på Calles invandrare....

Micke

En vild tankevurpa kommer här: U2 spelade väl i Göteborg, Bono är förgrundsfigur i bandet och visst finns det väl något ställe som heter Bonäset?
Pär

Jag får inte ihop det. För att ha fri sikt mot Storjungfrun, och dessutom en pir, vägbank eller något liknande i vägen så bör platsen vara någonstans i närheten av Vallvik. Problemet är att Google eller Hitta inte visar något som matchar, men å andra sidan så är de bilderna några år gamla och objektet i förgrunden kan hu ha rustats sen dess. Men längre än så kommer jag inte.

Skulle inte du vara ute till sen kväll eller i morgon förresten? Kunde du inte slita dig trots allt. Själv försöker jag få upp nya hängrännor utan att reta upp getingarna som har bo under takfoten. Passar mig noga för att bli stungen då jag inte har någon allergispruta kvar.

M10_3

Ni får hela bilden nu då.
Jag står i köket och förbereder kräftskiva inför kvällen, så jag hade inte tänkt vara inne på utsidan idag men har man datorn bredvid sig så......

Bilagor

• M23_4.jpg
    M23_4.jpg
    200 KB · Visningar: 178
Gissning på kalles sista bild

invandrare, får mig att fundera i banorna finnmark..... Kring Arbrå finns Finnskull, kan det vara i närheten? WGS84: Lat N 61° 36′ 57″ Lon E 16° 35′ 44″

Micke

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg