Gissa bilder i Gävleborgs län

Inte lika vilt längre, mer säker nu på att det är rätt:

ago.jpg

Torkställningen kan skönjas uppe till vänster.

Och visst är #26 brynstensbrottet V om Ryggskog.

Min nästa bild är från i våras (därav snön).

t027.jpg

Senast ändrad:
Stämmer bra med Agö hamn!
Ovanför torkställningen i flygbilden så finns en rad små bodar, det är byns avträden. Varje kåk har en egen en bit ifrån bebyggelsen. Borde kanske tagit en bild på insidan av ett för att höja svårigheten. ;)

Bilagor

• M11_l.jpg
    M11_l.jpg
    118.1 KB · Visningar: 246
Snart ett dygn har gått utan en gissning på #27, dags för en ledtråd.

Bilden visar växthusen på en numera nedlagd plantskola. När jag var förbi senast höll man på att montera ned de sönderblåsta resterna, så idag är nog allt som återstår en stor sandplan plus kontorsbyggnaden.

Hur rätt som helst. Plantskolan ligger ju intill Brattfors bruk och den mumblingshammare som Micke knäckte vid ett tidigare tillfälle i våras.

#28, som inte bör vara så knepig, klassar den som en tvåa.
t028.jpg

Laforsen.... tack vare raä-s utmärkta söktjänst.

Är så stursk att jag lägger ut nästa bild.....

Bilagor

• M25_l.jpg
    M25_l.jpg
    282.8 KB · Visningar: 217
Laforsen.... tack vare raä-s utmärkta söktjänst.
Jag sa ju att den var ganska lätt - rätt alltså. Den ligger nedanför nuvarande kraftverksdammen, i princip i Ljusnans gamla älvfåra.

Får grunna på din bild. En parkeringsplats i en vik där det rinner ut en å/bäck som korsas av en bro är mina sökkriterier. Möjligen i närheten av Enånger - Iggesund om det var därifrån du startade till Agö.

Vi får se vad jag hittar...

Utan ledtråd grejar jag det inte. Har snokat igenom hela länets kuststräcka mot bottenhavet och resultatet är just det - botten..

I väntan på en ledtråd från Micke kommer den nästa från mig.

t029.jpg

Det är inte Bodagrottorna, där har vi redan varit.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg