Gissa bilder i Gävleborgs län

Då kontrar jag med en gammal bild. Nästan 30 år gammal med risiga färger (ska försöka lära mig Photoshop för att återskapa så mycket som möjligt).
Bortsett från telefonledningarna (nostalgikick?) funkar bilden än idag som underlag för en gåta. Vart?
Calle

Bilagor

• IMG020.jpg
    IMG020.jpg
    44.2 KB · Visningar: 264
En första gissning.

Bilden kan vara tagen en sen sommarkväll vid Flästa (från N61.45398° E16.43277°) i riktning SO. Då skulle det vara Sjögråberget man skymtar i bildens högerkant.

Senast ändrad:
Lite snöstänk i nedre högra kanten tyder att du står vid en vägkant, snöläget likaså ;-)
Jag gissar på Sundsmuren N60.304543° E17.038831°
Calle

Om förra bilden visade ett klart, snöigt och kyligt landskap så kommer det en till på samma tema, med den skillnaden att det är inte lika klart. Det var nåt slags snödis som kom ner i 20-graders kyla.
Vart är bilden tagen?
Calle

Bilagor

• IMG1.jpg
    IMG1.jpg
    9.2 KB · Visningar: 232
Den bilden ser ut att vara tagen från kraftverksdammen i Lottefors och riktning norrut. Det som ser ut som någon brygga i vänsterkanten skulle kunna vara en fiskodling enligt Hitta.se

Helt rätt, och det är även mycket riktigt en fiskodling fast det knappt syns något av den på bilden. Hade fler bilder som ledtrådar, men det behövdes inte den här gången.
Calle

Liknande trådar

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg