Gissa bilder i Gävleborgs län

Hej Tobbe,

Nu tänkte jag lägga mig i lite grann, igen. Tror du varit ända upp mot Medelpadsgränsen mellan Ramsjö och Östavall och vattnet som syns är Juvatssjön och du har stått ungefär där länsgränsen har ett knä vid Vassnäsudden.

Calle

Hej Calle,

och välkommen tillbaka

Jodu, bilden är tagen från en plats nästan så långt norrut som man kan komma i länet vid Vassnäsudden.

Därmed är jag framme vid min sista bild i den här omgången. Jag vill spara på resten ett litet tag till.

t066.jpg

Dags för ledtrådar.

Bilden visar klubbens skidstadion, och förutom skidor så har klubben också sektioner för fotboll, friidrott och orientering.

kan det vara Ljusdals IFs skidstadion?

Hittar också att det finns skidstadion i Hudiksvall men min gissning blir Ljusdal.

Thure

Årsunda är alldeles rätt. Emil Jönsson, sambo med Anna Haag, kommer från byn. Klanen Jönsson är full av orienterare och skidåkare, men Emil är väl den mest kände nuförtiden. Lantmäteriets generaldirektör är förresten hans farbror.

Då sätter jag punkt för den här omgången och ska ta en paus på några veckor innan jag bränner av resten av mina bilder. Vem vet, jag kanske hinner fota några fler platser också.

Håll gärna tråden igång med egna bilder.

Oki, här kommer en ny. Orkar dessvärre inte kika igenom de gångna 40-talet sidor för att se om platsen redan är använd... Den glada hunden får ni på köpet!

/F

Bilagor

• HPIM2556.jpg
    HPIM2556.jpg
    48.8 KB · Visningar: 199
Nej, där har vi inte varit, men i närheten om det är som jag tror flygplatsen i Söderhamn (eller den nedlagda flygflottiljen, vilket nummer den nu hade - F15?)

hundbild.jpg

Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg