Tony, jag känner mig ganska säker att priset kommer att pressas ner betydligt från de nivåerna. Efter att den första nyhetsrusningen efter 60rna lagt sig och fler och fler börjar inse nyttan med autorutt tror jag att CS oftast kommer att säljas i paket tillsammans med enheten och hur som helst kommer volymerna på CS nu att gå upp och därmed med tiden priserna gå ner. När Magellan släpper DirectRoute Europe i vår så borde det också bidra till att priset pressas.
På GPS Wharehouse betalar man idag £59,98 extra för MetroGuide när man köper den i ett paket med Vista. Riktpriset i staterna för MG Europe är $174,98. Översätter jag det till CS-priserna och med dagens kurs på pundet får jag 1600 kr som CS skulle kosta på GPS Wharehouse i ett paket tillsammans med en enhet. Ingen exakt vetenskap men en indikation.
På GPS Wharehouse betalar man idag £59,98 extra för MetroGuide när man köper den i ett paket med Vista. Riktpriset i staterna för MG Europe är $174,98. Översätter jag det till CS-priserna och med dagens kurs på pundet får jag 1600 kr som CS skulle kosta på GPS Wharehouse i ett paket tillsammans med en enhet. Ingen exakt vetenskap men en indikation.