Re: Re: Angående baskarta
Att sedan en gråimportör kan erbjuda "fel" grundkarta är en annan sak.
Med autorutt finns det ytterligare ett skäl till att ha "rätt" grundkarta och därför är mitt råd precis som tidigare att man köper en enhet som har grundkarta för det område där man oftast använder den.
[Ändrat av PR 2004-01-15 kl 11:24]
Någon karta måste man ju rimligtvis ha i den enhet man visar i handboken. Det kan vara en prototyp eller så kan det vara organiserat som olika baskartor man väljer mellan i samma enhet (det torde vara ovanligt att man behöver söka bland gatunamn på flera kontinenter samtidigt).matbj; sa:Jo, men.... Enligt 60C manualen och bilder på sid 28-29 så visas den där med:
"Routable Americas Highway Base Map Lite"
Det låter mycket osannolikt att Garmin som de första GPS:erna någonsin skulle släppa 60-serien med amerikansk grundkarta i Europa. Därför tror jag att antingen har den en grundkarta som täcker hela världen (jag har inte sett det tydligt uttryckt från Garmin någonstans men det kan ändå vara så) eller så har de som alla andra modeller olika grundkartor beroende var de säljs.Okej, då får man väl leva med en amerikansk baskarta då...
Att sedan en gråimportör kan erbjuda "fel" grundkarta är en annan sak.
Med autorutt finns det ytterligare ett skäl till att ha "rätt" grundkarta och därför är mitt råd precis som tidigare att man köper en enhet som har grundkarta för det område där man oftast använder den.
[Ändrat av PR 2004-01-15 kl 11:24]