Det beror ju på hur du definierar ordet kvalitet - för vissa kan det säkert betyda tålighet not nötning eller annan mekanisk påverkan - för andar kanske det handlar om hur ånga gånger man kan dra blixtlås upp ner eller knäppa och knäppa upp en knapp. Rivstyrka eller dragtålighet går också att klassa somkvalitetsfaktorer. Sömmar, vattentålighet, förmåga att ventilera är också kvaliteter. Vikt/värmeföhållande en annan faktor.
Den ull du beskriver har nog bra förmåga att värma och samtidigt låg vikt men dåligt slitstyrka - några vkaliteter på beskotad av en eller flera andra.
Men jag har tolkat att det är rejäla slittåliga kläder som TS efterfrågar och utan logga (jag undrar precis som @oldtimer varför detta var så viktigt och mitt tidigare svar om byggkläder tog inte det i stort beaktande, även om byggkläder som sagt ofta är varselgula med reflex numera).
/Patrik
Då tycker jag mc-ställ för bana är högsta kvalitet. Maximal nötningstålighet. Kombinera gärna med ringbrynjehandskar som slaktare har för händerna. Svinbra slitstyrka. Mkt bättre än arbetskläder (som i all ärlighet mer är billiga, fristads twill är inte så mkt att hänga i granen).
Kvalitet är när allt är rätt på en produkt (citat fd platschef på en mindre volvoanläggning). Men jag tror att man gör sig själv och världen en otjänst om man envisas med nötningstålighet som kvalitetsstämpel. Återigen. Engelssons mulesing underställ med hög andel syntet kommer hålla längre än IVN-Best certad ren ull, som på alla sätt är bättre. Idiotiskt sätt att definiera kvalitet. Vi måste nog skilja på hållfasthet, hållbarhet och kvalitet.