Gáhkko - glödkaka

Men Mats :)
Nu glömmer du ju UH's gyllene regel.

"Av två föremål som levererar likvärdigt resultat så väljs alltid det tyngre!"

Den är ju skitung i all sin järnhet.

Patrik

Mästare,

jag böjer mig i respekt inför Er visdom, men kan ej làta bli att undra:

Vad tusan har helvetes-maskinens âlder (skitung) med sakernas tillstând att göra?

Nu skall jag berätta sanningen om detta.

Jag heter Patrik och är knapsu.
(Hej Patrik)

Jag har anlag för eksem och att tex knåda degar är något som kan provocera fram detta. Så när jag tex diskar med grön Yes så kan det blomma upp.
Jag testade att diska iförd gula diskhandskar några gånger, men detta var så ovärdigt. Jag fick lov att börja köpa diskmedel med det motbjudande ordet "sensitive" på. Svanar och gröna emblem från alergiförbund och annat omanligt. Det är ju lite jobbigt att stå i kön på Konsum i jokkmokk med en flaska sensitive när 8 blodiga rendrängar är in från sarvslakten för att köpa snus. Då lägger jag en stålborste i min korg och säger med mörk röst "-Jag ska hem och diska, det var länge sedan sist he he .."

Därav min skitunge maskin :)

Patrik

OK, Patrick, du är OK ändâ, fast du teoretiskt sett är âtmind. halv-knapsu.

Dina färdigheter som kock, filmregissör, äventyrare, kât- och UH-Master ger dig plus-karma som här pà den iberiska halvön (inkl. öar) kan vága upp ganska bra det knaspiga

Nu skall jag berätta sanningen om detta.

Jag heter Patrik och är knapsu.
(Hej Patrik)

Jag har anlag för eksem och att tex knåda degar är något som kan provocera fram detta. Så när jag tex diskar med grön Yes så kan det blomma upp.
Jag testade att diska iförd gula diskhandskar några gånger, men detta var så ovärdigt. Jag fick lov att börja köpa diskmedel med det motbjudande ordet "sensitive" på. Svanar och gröna emblem från alergiförbund och annat omanligt. Det är ju lite jobbigt att stå i kön på Konsum i jokkmokk med en flaska sensitive när 8 blodiga rendrängar är in från sarvslakten för att köpa snus. Då lägger jag en stålborste i min korg och säger med mörk röst "-Jag ska hem och diska, det var länge sedan sist he he .."

Därav min skitunge maskin :)

Patrik

Som sörlänning borde jag väl ligga lågt, men... yes eller sensitive är väl bara nyansskillnader?
Någon annan "disk" än att gnida av den blodiga kniven mot byxbenet skall väl inte en riktig karl ägna sig åt?

Hmm, jag anar en produktidé här. Sensitiva produkter med oklanderligt manligt utseende.

Någon annan "disk" än att gnida av den blodiga kniven mot byxbenet skall väl inte en riktig karl ägna sig åt?

Du klär vâra tankar i ord.

Tycker det där exsem-snacket lâter som en billig ursäkt för att inte vilja knâda degen själv.. Istf. att tvátta hánderna med sàpa efterât ár det väl bara att rispa bort degen fràn hánderna med kniv, och sedan fullfölja ovan handling.

Eller varför inte svart diskmedel som luktar diesel?

Oh, yes! Disel eller motorolja som doft. Och ett namn som innehåller något av orden power, super, extreme (eller alla det tidigare nämda orden).
Hmmm, jag kan redan tänka mig en användare för den produkten: en äldre manlig person i min familj...

Och när det gäller maskiner så gäller det att: ju större och tyngre maskin desto manligare (det vet ju alla ;-)). Låter det mycket så är det ju ett extra plus... kunskap inhämtad från tidigare nämda släkting.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anarkaplupp Glödkaka Friluftsmat 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg