Om man inte själv är väldigt insatt inom området måste man välja vad/vem man vill tro på. Att vi skall försöka bevisa något med "fakta" blir bara löjligt i de flesta diskussioner här. Det blir som med barn som precis har lärt sig något nytt och vet precis hur det är. Man klarar av att slänga sig runt med lite fakta, som kanske är rätt, och lite uttryck och ekvationer som imponerar.
Du kanske på riktigt anser att sambandet mellan kemikalier (flamskyddsmedel, mjukgörare, vattenavvisande lager m.m.) och sjukdomar har lika mycket samband som vindkraftsutbyggnaden med AIDS. Livet blir bra mycket lättare för dig att leva i så fall, jämfört med mig, som oroas av kemikalierna.
Jag vill inte bara ge upp och lägga mig platt utan protestera lite i alla fall, mot något som jag tycker är galet.
Jag tycker att din spaceromancers frågeställning är mycket intressant.Du verkar vara intelligent
och inte köpa allt som kemikalieföretagen och dess lobbyister säger.
Till detta så respekterar jag och låter mig även imponeras av din inställning.Fortsätt med detta och gör dina barn och medmänniskor en stor favör.
Att det dyker upp figurer som till dödagar försvarar och försöker få oss att förstå att alla dessa kemikalier bara är "nyttiga och gör oss gott" det är inget nytt.
Det är precis samma inom alla dessa otroligt lönsamma brancher tex läkemedelsindustrin.
Så var det även när hela den här soppan med "svininfluensa vaccinet" drabbade oss tidigare.
Det fanns individer som på disskutionsforum aldrig gav upp,de ägnade dagar åt att försvara läkemedelsindustrin.När det nu iefterhand har framkommit att vaccinationstillverkarna hade "spökskrivare" anställda så förklarar det ju en hel del...
När det gäller kemikalier så finns det ju en otroligt stor övertro till dessa.Många kemikalier är ju helt oprövade och dessutom så är cocktaileffekten med dessa helt okänd.
Dessa företag inom kemi och läkemedel är gigantiska och totalt skruppelfria,de bryr sig inte alls om individer utan bara om sin proffit.
Se bara till exempel vacciner,de kan innehålla polysorbat 80 som är ett fertilitetshämmande medel och dessa vacciner marknadsförs som tex svininfluensavaccinet som WHO bestämmde
här tidigare var "livsviktigt" att alla medborgare skulle ta för att inte dö eller åtminstone åsamka inkommstförluster för samhället när man skulle bli så sjuk att hela samhället skulle stanna av.
Detta var ju som bekant falsarier och allting var ett isensatt bedrägeri från vaccinationsförsäljarna och media och ansvariga myndigheter var också invilvolverade i detta.
Det som verkligen är tråkigt i detta är att det verkar inte som att det går att lita på någon,inte myndigheter vare sig inom eller utom landet.Många verkar vara"köpta " och jag litar inte till vad de säger.
Hur som helst spaceromancer är din frågeställning mycket aktuell och mycket viktig.
Fortsätt ifrågasätt och forska själva alla...