Jag har långt gångna planer på en motorcykeltur om ett par veckor (närmare bestämt v. 28). Mitt mål med motorcykeln är parkeringen vid Kläppen/Ljungdalen, därifrån har jag sedan tänkt gå till Helagsstugorna för en övernattning och sedan "toppbestigning" dagen efter (om vädret tilllåter).
Men kring detta har jag lite frågor till er som känner området.
- Finns det möjlighet att låsa in utrustning/packning som jag inte kan ta med mig från parkering vid Kläppen?
- Är det möjligt att, om jag startar tidig morgon, gå upp på Helags topp och sedan tillbaka till parkeringen på samma dag? Då tiden är knapp (sex dagar för Halmstad-Ljungdalen-Helags-Ljungdalen-Halmstad) så vill jag försöka hinna med det på så kort tid som möjligt.
Jag har en del vandringsvana, vandring kring och topptur till Storsylen samt Keb har jag i ryggen i alla fall.
Så vad tror ni som har varit där. Låter det här möjligt?
Men kring detta har jag lite frågor till er som känner området.
- Finns det möjlighet att låsa in utrustning/packning som jag inte kan ta med mig från parkering vid Kläppen?
- Är det möjligt att, om jag startar tidig morgon, gå upp på Helags topp och sedan tillbaka till parkeringen på samma dag? Då tiden är knapp (sex dagar för Halmstad-Ljungdalen-Helags-Ljungdalen-Halmstad) så vill jag försöka hinna med det på så kort tid som möjligt.
Jag har en del vandringsvana, vandring kring och topptur till Storsylen samt Keb har jag i ryggen i alla fall.
Så vad tror ni som har varit där. Låter det här möjligt?