Jag kan inte alls uttala mig hur det är att vandra med barn eftersom jag inte har några, men jag kan berätta hur frun och jag gick när vi vandrade på Fulufjället över midsommar härom året. Vi är inte jättestarka vandrare, utan är nog att betrakta som nybörjare.
Vi hade övernattat i Mora och åt frukost på hotellet innan vi åkte till Njupeskär. Startade nog vid Naturum vid 11-tiden. Gick (klättrade…) norra leden vid fallet och käkade sill, nykokt potatis och nubbe strax innan vi kom fram till Rösjöstugorna. Vandrade sedan I lugn takt och slog upp tältet och lagade middag strax innan vi kom fram till Harrsjöstugan. Nästa morgon gick vi vidare mot Bergådalsstugan där vi åt lunch. Vidare till Särnmansstugan efter lunch och hade egentligen tänkt övernatta där, men var där lite tidigt och gick en bit till mot Rösjöstugorna innan vi slog upp tältet när vi såg att regnet började närma sig. Nästa morgon hällregnade det och vi gick tillbaka till bilen vid Njupeskär och åt raggmunk med fläsk i serveringen, jäkligt smarrigt!
Hoppas ni får en fin tur på Fulufjället!
Låter som en härlig tur! Bra att få en uppfattning om hur långt ni hann vandra på tre dagar... Åh vilket fint avslut med raggmunk och fläsk att locka med det kan nog få barnens trötta ben att knalla på en bit till👍 Tack!