frystorkat som är riktigt gott samt är riktigt billigt

Större delen av all C-vitamin (askorbinsyra) tillverkas idag i Kina, -och de har ju koll på livsmedelssäkerhet.
Det är ju löjligt med den där "mjölkskandalen". Hallå hur många barn dog egentligen? Visst är det trist för de drabbade men det är ju uppblåst något enormt. Jämför med hur många som dör i kina av helt andra orsaker i deras industri som förser oss med billiga kläder till exempelvis. En stor del av maten vi äter kommer förövrigt från just kina.

Jag har kört den varianten men detta var dubbelportioner och gott som fasen. Det jag gjorde var att jag började koka vattnet, körde i spaghettin, kort därefter carbonarapåsen och efter en minut eller två ett paket nudlar med smakförstärkaren. Sjukt gott blev det, och mycket dessutom. Utmärkt vintertid, och dessutom billigt.

Ja Kineserna borde åka till ICA Maxi på studiebesök. För här i Sverige är vi bäst i världen. På allt.

Den funkar helt klart. Smaken är helt okej, man blir hyfsat mätt på en påse och sett till priset utklassar den helt klart alla andra tillverkare av frystorkad friluftsmat. Jag brukar slänga ner några påsar i packningen inför varje vandring.

Blå band-magen?

Är det bara jag som blir rrrriktigt ruggig i magen av Blå Bands friluftsmat? Dvs. bubblig och lös.
Jag har börjat se ett mönster och till och med blivit kass i kistan av att äta Blå Band-soppor hemma i lägenheten!

Blå Band har blivit arméns nya leverantör efter Real Turmat. Stackars lumpare! Förutom längre tillagningstider smakar samtliga frukostar fruktansvärt illa. (Enligt denna gom)

är det någon som testat "spaghetteria" från knorr mer än jag som har bu eller bä att säga?
känns som tråden blossade iväg lite off topic

Minne som en guldfisk? Jag har sagt bu ett flertal gånger, du kan få några till, bu bu bu...

Om nu priset är en jätteviktig parameter så kan jag rekommendera ÖB's variant. 11 riksdaler och aningens aningens mer välsmakande och okej konsistens.

Cannonball

Gäst
är det någon som testat "spaghetteria" från knorr mer än jag som har bu eller bä att säga?
känns som tråden blossade iväg lite off topic

Knorr är helt kanon enligt mitt tycke! Både pris och smak!

Knorr är helt kanon enligt mitt tycke! Både pris och smak!

Jag tycker också Spaghetterian är OK. Inte mycket värre än all annan frystorkad mat jag käkat (Jag kan dock inte påstå att jag prövat allt.). För priset är den outstanding.
På mitt nästa äventyr ska jag dock försöka laga själv och kanske torka istället. Inget frystorkat har varit speciellt gott oavsett hur dyrt det har varit.
Jag har för ändamålet beställt denna bok:
http://www.amazon.co.uk/Freezer-Bag-Cooking-Trail-Simple/dp/1411660315/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1271016497&sr=8-1

Ett alternativ till helt egenlagat är att ha såser i pulverform och komplettera med couscous och t ex lufttorkade korvar. Hyfsat enkelt och klart godare än vanligt frystorkat.

Spagetteria var en positiv överaskning. Har provat Bolognese och Carbonara. Tar man med 20 g. riven parmesan också blir det ännu bättre. Klart värt att bära dessa 20 g.

/Roy

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SoloHikingBum Torrfoder/Frystorkat som säljs privat! Friluftsmat 21
MadMonthicebeer Intresse för "premium" frystorkad mat Friluftsmat 13
vandrafjäll När det krävs över 4000kcal/dag. Är det möjligt? Friluftsmat 70
Limmet Frystorkat på Xxl-rea Friluftsmat 10
rimn Favoritmärke frystorkat? Friluftsmat 3
såg Var är det som är dyrast frystorkat eller det man torkar själv? Friluftsmat 28
Wikinggirl Finns det frystorkat utan palmolja? Friluftsmat 24
Sk0gsmulle Vandring på Island, frystorkat från Sverige? Eller köpa på plats? Friluftsmat 0
HELLRIK Frystorkat på KALLT vatten? Går det är äta? Friluftsmat 19
Dr manne Frystorkat billigast? Friluftsmat 2
Mansson Frystorkat Friluftsmat 22
arjaeli Trött på frystorkat Friluftsmat 9
Mattias1981 Frystorkat på termosvatten?? Friluftsmat 13
Northstar LCHF och frystorkat? Friluftsmat 34
johan.l Någon som testat Travellunch Frystorkat? Friluftsmat 7
kjpil Matschema för frystorkat Friluftsmat 0
Stuvarn Vägra frystorkat :-) Friluftsmat 9
Kung Stalle Var köpa billigt frystorkat? Friluftsmat 17
Polarnatt Energimängd i frystorkat Friluftsmat 29
oscar jensen Frystorkat utan smakförstärkare Friluftsmat 29
Emeliie Tips på frystorkat Friluftsmat 4
Alexander85 Hur görs frystorkat? Friluftsmat 22
Tigger Laga frystorkat utan värme! Friluftsmat 24
Razzle-Dazzle hur länge håller sig frystorkat? Friluftsmat 2
Lennart Hedvall Frystorkat vin Friluftsmat 31
ptte frystorkat? Friluftsmat 2
hedencrona bortom frystorkat Friluftsmat 12
Schneeberger Frystorkat på termosvatten? Friluftsmat 2
kungsleden Hållbarhet försvarets frystorkat?? Friluftsmat 2
annerborn "Utekokboken" & "Bortom frystorkat" slut hos förlagen. Friluftsmat 4
x-treme Hållbarhet hos frystorkat? Friluftsmat 3
Roddjer Frystorkat Friluftsmat 0
tinalina Frystorkat, gott eller bara nödvändigt? Friluftsmat 3
Jag vill inte äta frystorkat till middag Friluftsmat 4
Kan frystorkat bli gammalt? Friluftsmat 5
nj-tec Mat för riktigt kalla turer!? Friluftsmat 19
bodman Glöm ej njutningen av riktigt god mat Friluftsmat 2
joanna Vandrarnas crossover cuisine - gott & praktiskt från hela världen (fyll gärna på!) Friluftsmat 58
Polarnatt Inte gott! Friluftsmat 5
Bulingen Gott att dricka? Friluftsmat 16
Roddan B Torkning av kött så att det blir gott Friluftsmat 5
sleipnah nån som kan nåt gott? Friluftsmat 20
-Patric- kaffe är gott!! Friluftsmat 23
da_flower Mat i två veckor .. gott och tungt .. Friluftsmat 56
såg lite gott recept Friluftsmat 1
Maria Habermann Gott till couscous Friluftsmat 0
Boreal Detta är gott! Friluftsmat 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg