Frystorkad Laphroaig

Trögdrickt

Undertecknad kämpade mer än ett år med att tömma en impulsköpt Laphroaigflaska.

Tyckte faktiskt att den smakade bra vid provsmakning på en flygplats och någon enstaka gång i fält har den också smakat bra.

Men helhetsbedömingen är för mycket finkel i min smak.

Thure

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Friluftsprylar ska ju vara mångsidiga

Wolf25; sa:
A-laget påstår att det blir en rätt behaglig fylla av T-röd, om man bara lyckas vänja kroppen med kräkmedlet... Så varför köpa dyr wiskey? :)
Det blir väl mångsidigt?

Föredrar själv Glen Morangie, eller Jäger.

/Ulf

Jäger inte helt fel heller :)

Har också impulsköpt en halva L.
Tyckte inte om den i början, men den visade sig ha samma egenskaper som mången annan dryckjom, den blev godare under kvällens lopp :)

Att tänka på Hipp Hipp-grabbarna på alptoppen är en höjdare när man besöker den här sidan.

/BAX

Nya trender

FJS90-91; sa:
E Laphroaig en ny sådan här "pop"-grej man måste gilla för att vara en sval snubbe, precis som Lundhagskängor, Hillebergtält och Klättermusenbyxor.. Visst går skiten att dricka men det tar ju inte en till några speciella höjder eller så, kommer ihåg på 80-talet när alla skulle dricka rävpisset chivas.. fy fan!

Helt riktig iaktagelse. Om man lusläser t.ex. tidningen Brant ("för dig som har en brant livsstil" - ha ha!) inser man att man ska ha Biblertält, LaSportiva-kängor, softshell och dricka espresso på pestige-bönor, Lighthouse tror jag dom heter. Men klättermusenbyxor tror jag går bra.

För övrigt är jag tveksam om Kaffet är lika bra sårtvätt som dunkdricka och T-röd.

Hemkryddad bäska

Laphroig är väl OK, men ute är det bästa som finns (i den här vägen) min hemkryddade bäska! Malört, malört.

Dessutom kul att odla, skörda och krydda.

Staffan

maltwhisky

För att gilla Laphroaig så måste man gilla skotsk maltwhisky. Men det är väl så att namnet Laphroaig verkar vara välkänt och "inne".
Systembolaget säljer väl runt 100 st olika varianter av just skotsk maltwhisky...
Röksmaken gör att det är få drinkar som passar med den whiskyn.

Re: Re: Hemkryddad bäska

FJS90-91; sa:
du glömde "bränna"
Har inte så stor kolonn (faktiskt ingen kolonn alls). Tycker inte om finkel. Dessutom använder jag inte så stora mängder att det är värt besväret och dessutom lagbrottet....

Re: Re: Friluftsprylar ska ju vara mångsidiga

Wolf25; sa:
A-laget påstår att det blir en rätt behaglig fylla av T-röd, om man bara lyckas vänja kroppen med kräkmedlet... Så varför köpa dyr wiskey? :)
Det blir väl mångsidigt?

Föredrar själv Glen Morangie, eller Jäger.

Problemet är att jag kör med gas och inte T-röd i köket. I och för sig lär man ju kunna boffa gasol för att få en kick (ännu en fördel med gaskök framför sprit-, bensin- eller fotogenkök), men jag tror inte riktigt att det tangerar mysigheten i en kåsa Glenmorangie, som ju för övrigt bra i Irish coffee om man inte är så priskräsen eller känslig för vad man får eller inte får göra med finwhisky.

Anledningen till att jag propagerar för just den 40-talistsvenniga Irish coffee är att det är en varm drink, vilket är en mysig fördel i fält.
Dessutom: whiskyn, kaffet och sprutgrädden (till tårtan, som sagt) har man ju ändå med sig, och lite farinsocker är inte så bökigt att ta med sig.

Men Glenmorangie och chokladmjölkspulver kanske är ännu enklare :)

FJS90-91; sa:
bash; sa:
Eller det kanske är en sådan grej man måste tycke illa om för att var speciell.

:)

ooohh... vem skrev att dom tyckte illa om Laphroaig?
FJS90-91 (Patric B) skrev:

Njaaa tänkte mer på

"E Laphroaig en ny sådan här "pop"-grej man måste gilla för att vara en sval snubbe, precis som Lundhagskängor, Hillebergtält och Klättermusenbyxor.. Visst går skiten att dricka men det tar ju inte en till några speciella höjder"

Tyckte bara att det lät som om att jag var tvungen till att ogilla Laphroaig för att behöva klassas som en "sval snubbe"

och sen tänkte jag på när gubbarna gnabbas om vem som är mest unik.
"åkt kundvagn genom tyskland osv".

Re: Re: Re: Friluftsprylar ska ju vara mångsidiga

Nordesjo; sa:
Anledningen till att jag propagerar för just den 40-talistsvenniga Irish coffee är att det är en varm drink, vilket är en mysig fördel i fält.
Dessutom: whiskyn, kaffet och sprutgrädden (till tårtan, som sagt) har man ju ändå med sig, och lite farinsocker är inte så bökigt att ta med sig.

Nog för att det är utanför ämnet, men hur länge håller en sprutgrädde i sommarvärmen?

Även om jag skulle gråta över så fin wiskey skulle jag hellre ta den än T-röd :) Kan rekommendera Kilbeggan, bra pris/prestanda.
Irish coffee är otroligt gott, inte bara i fält utan även om man är på stan en kall dag (som muta för att man följer med på klädaffärer). :)

/Ulf

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tomhylsan Alternativ till frystorkad mat Fjällvandring 9
htelander Användning av frystorkad/torkad mat? Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg