Fryser tårna av mig i Lundhags proffessional

Sitter du still med fötterna på isen så är det inte konstigt att du fryser om tårna/fötterna.
Du har fått flera goda råd att prova.
En billig test, köp ett billigt liggunderlag under 100 lappen och sätt fötterna på det.
Kan också användas till liggande kikfiske på grunt vatten.

Man kan göra badtofflor av liggunderlag eller liknande till kängorna också.

I emballage hittar man hårdcellplast som lämpar sig för det

Jag har ungefär samma problem. Upplever att det är för att fötterna blir svettiga (dvs lite fuktiga). Kan du vara för varm o kort stund i början, bli lite svettig o så frysa av den anledningen.

Mycket fina råd här i tråden. :)

Låter som att jag får börja med att plocka bort ett par sockar och lätta lite på snörningen.

Yttertofflor och isoleringsskivor skulle jag gärna slippa släpa på egentligen :(

Jag har Syncro och slutade pina mig själv vintertid med dem efter att ha frusit då och då, även som extrasko efter skidåkning vid kåtaboende och -20. Det är för kallt om man inte håller igång med dem. Visst kan man lira lite med sula och strumpor men det finns gränser då de inte är en vinterdojja.

Det enda som isolerar är instängd luft, filt är klokt det har brukats sen träåldern. Industrifilt är tunnt, FMs sovfilt är halvdan, sjukvårdsfilt är tjockare, handvalkad filt kan fås i än tjockare kvalitet.
Fotlappar kan inte ha för tjock filt då man kan inte gå bekvämt på inviken. Skohö måste torkas och mjukgöras på sommaren före. Men inget torkar så lätt som sköhö. Rena stenåldern.

Tjockare filtsula under foten. En tunnare strumpa och en tjock luftig om det ryms, helst båda i ull. Och löst knuten sko. Räcker inte det. Nya skor.

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg