Friluftsverktyg!

Får jag bara ta med en sak så blir det nog storkniven. Den fixar allt. Detta förutsatt att eldverktyg inte skulle räknas som en sak, isf så är tändstickan det självklara valet.

...var nyss ute i buskaget, ville testa mig själv lite med kaffebrasan - allt var riktigt,riktigt blött i skogen, men jag fick snabbt en fin brasa endast med att plocka ved med händerna... ingen kniv, ingen såg - två st tändstickor.

Så, egentligen kanske jag inte behöver alla mina uteprylar... men det är ju alltid kul att skaffa nya knivar osv...
 
En kukri (machete). Faktiskt ett väl fungerande verktyg, bra att hugga med vid lägerelden, som
stekspade osv. En kul pryl som man klarar sej utan.

Mvh Glenn
 
Vad har ni för några coola prylar att rekommendera för en sann prylbög?

Oj...Tja, varför inte köpa en Suunto elementum terra steel, svindyr och totalt onödig ABC-klocka.
Eftersom den är så dyr, så måste du ju även köpa en Suunto observer, som du använder i skogen, så du inte sliter så hårt på din elementum. Observern är oxå svindyr, men inte riktigt lika svindyr.
Båda har jätteviktiga funktioner så som altitud, lufttrycksmätare och kompass. Kan inte förstå hur jag klarat mig utan dessa funktioner i en klocka tidigare...
Observern köper man naturligtvis i titanvarianten, viktskillnaden kan ju handla om liv eller död.



Där, de mest prylbögiga saker jag äger tror jag och jag gillar dem stenhårt! ;)
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg