• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Re: kaos.

Arne L; sa:
...ett stort intresse och kaos på denna diskussionslista. Därför har jag startat en Yahoogrupp med namnet Friluftssinglar.
Bra! Kanske?! ;)
Jag råkar, personligen, tänka mer positivt på lite inspirerande kaos som finns nära än på ordning och struktur en bit bort...

Men du - lycka till med din Yahoogrupp!
Vänligen,
Patric
 
Re: Paddling Gbg imorgon fre 14/9

MartinR; sa:
Jag kommer paddla i Gbg.s skärgård imorgon kväll, startar från Önnered vid 17-tiden. Skriv inlägg om du vill med.

Skall bli samma väder även imorgon så det är perfekt för en träningsrunda med kajaken.

// Martin

Gaah! För kort framförhållning, annars hade det ju varit trevligt. Upptäckte till min (o min sjukgymasts?) förvåning att söndagens typ 10 M var förträffligt bra rehabilitering för en ond axel, bättre än jag hade hoppats. Så det borde jag ju göra mer bara av den anledningen... Att det dessutom är kul är ju bara en bonus :)
Men med en dags varsel är min kalender redan full.
Fler turer framöver, kanske?

/anna
 
Re: kaos.

Hej!
Jag känner inte till yahoo så bra, så jag bara undrar om någon vet vart på yahoosidan jag går in om jag vill komma till deras grupper?
Tack på förhand!
mvh
Marika


Arne L; sa:
Hemkommen från fjällen och annat ser jag att det finns ett stort intresse och kaos på denna diskussionslista. Därför har jag startat en Yahoogrupp med namnet Friluftssinglar. Där har vi tillgång till kalender och andra faciliteter som saknas här. Jag har valt att kräva godkännande av medlemmar, med tanke på att vi hamnar ute i ociviliserade trakter med okända människor. Någonting som inte oroar mig, men kanske andra som vill vara med. Här på Utsidan kan vi nog känna oss säkra på trevliga människor, men på en yahoogrupp kan man ju inte veta.
Jag har tillgång till en hel del kajaker som skulle kunna komma till användning den 30:e om rutten läggs om lite.
Annmäl er till Yahoogruppen friluftssinglar och lägg in aktiviteterna i kalendern, när ni blivit medlemmar. Jag godkänner inträde så fort jag hinner.
Arne.
 
Vandringstur Söndag 24:e september

Jag utlyser en vandring på Söndag. Den går på Ingarö och möjligen Björnö, beroende på vad vi tycker.
Det finns möjligheter till kajakpaddling, bastubad och restaurangbesök allt efter önskemål.
SL-Buss avgår från Slussen 08:30 till Brunn, via Gustavsberg. Och är framme i brunn 09:11. I Brunn finns mojlighet att köpa matsäck för den som inte kunnat ordna saken tidigare. Om vi blir flera snabba och flera långsamma vandrare kan vi dela upp oss i två grupper som går olika långa sträckor de första kilometrarna innan vi möts igen i skogen.
Sträckan blir c:a 2 mil i delvis krävande terräng.
Jag lägger ut den i kalendern på yahoogruppen "friluftssinglar"
Jag önkar alla glada vandrare välkomna som medlemmar i gruppen och på vandringen nu på Söndag 09:20.
Anmäl för säkerhets skull ditt deltagande. Jag möter i Brunn.
Arne
 
Re: vandring i Göteborg

Marik-a; sa:
haskell; sa:
speedygonzalex; sa:
Jag är på! Är det söndag som gäller då?
Typiskt! Då får jag ju ägna mig åt singelpaddling på lördagen istället... ;-/
Vad sägs om att komplettera med en vandring i månadsskiftet september-oktober? Då bör jag också kunna vara med. :)
För att kunna locka andra som varit med vid tidigare vandringar så kanske vi skulle leta oss till något annat ställe än Svartedalen? ;)

Hej igen!
Det var egentligen detta mailet jag hade tänkt att svara på!:) Jag hänger som sagt gärna med på någon kortare vandring(är inte jättevältränad;) ) i Göteborgsområdet.
I månadsskiftet september-oktober som Fredrik G föreslog låter bra för mig.

mvh

Marika
Hej Göteborgare!
Vad säger ni - ska vi göra verklighet av den här idén?
En bit på Bohusleden kanske? Eller Sandsjöbacka? Eller har du några bra förslag Fredrik?

/anna
 
Vandring i Stockholm: 29/9-1/10

Följande tur föreslås

Fredag: Handen/Rudan - Tyresta By (8 km)
Lördag: Tyresta By - Alby Friluftsgård (12 km)
Söndag: Alby Friluftsgård - Björkhagen (14 km)

Stäckorna är valda med tanke på att man med normal kondition skall kunna klara av att gå med packning.

Allmänna kommunikation finns till alla platserna, så det går bra att bara vara med på del av sträckan. Tanken är dock att vi övernattar minst en natt i tält, och på så sätt har lite mer att bära på.

Jag kommer att lägga upp mer info om tältplatser, kommunikationer och annat matnyttigt senast söndag.

Anmälan görs här på utsidan i forumet eller till casimir@artmann.se

http://www.artmann.se
 
Re: kaos.

>Hemkommen från fjällen och annat ser jag att det finns >ett stort intresse och kaos på denna diskussionslista.

Ur koas föds kreativitet.

Din tanke är god, men jag vill inte ha ytterligare ett ställe att behöva logga in på för att se saker. Därför kommer jag inte att använda den kalendern.(Jag är med på utsidan.se, dykarna.se, fotosidan.se och vill inte ha fler konton)

Mvh Casi
 
Re: Re: vandring i Göteborg

annaepc; sa:
Hej Göteborgare!
Vad säger ni - ska vi göra verklighet av den här idén?
En bit på Bohusleden kanske? Eller Sandsjöbacka? Eller har du några bra förslag Fredrik?
Gärna det, men jag har insett att jag har svårt att komma loss lördag 30/9 eftersom jag ska vara funktionär på vår multisporttävling...
Helgen efter det är inte heller helt optimal men iallafall bättre så mitt nya förslag är vandring 7-8/10 på någon led i närområdet. Jag skulle vilja föreslå att vi tar Sandsjöbacka eller Hallandsleden för att prova litet vandring söder om Göteborg som omväxlings skull. Jag tror att det är lättare om man vill nyttja Värsttrafik också.
 
Re: Re: Re: vandring i Göteborg

haskell; sa:
... mitt nya förslag är vandring 7-8/10 på någon led i närområdet. Jag skulle vilja föreslå att vi tar Sandsjöbacka eller Hallandsleden för att prova litet vandring söder om Göteborg som omväxlings skull. Jag tror att det är lättare om man vill nyttja Värsttrafik också.

Sorry, blir det den helgen kan jag inte alls även om det bara blir en dagstur. Helgen efter det funkar...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg