• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Yahooguppen friluftssinglar.

På yahoogruppen "friluftssinglar" finns en kalender och annat nyttigt som underlättar planering av aktiviteter. Vandringen på söndag från Brunn finns inlagd där med karta.
Arne.

Tragiskt

Tjena.

Tragiskt att detta ämne har flest träffar på utsidan.

Då menar jag inte att ämnet är dåligt utan hur ensamma människor är i vårt moderna samhälle!

Våra föräldrar (40-talisterna) träffades på dansställen och folkparker runt om i vårt avlånga land. Idag är det så att har vi inte träffat någon genom skola/utbildning eller de första åren vi jobbar så sitter vi framför datorn o tjattar på mötesplatsen, utsidan eller k.k. och hoppas på att träffa den rätta. Att träffa någon på den lokala köttmarknaden (krogen) är inte längre lätt.

Låt oss hoppas det blir minst ett par genom detta forum.

Stiffe

visst är det tragiskt om man ser det på det sättet,

men att ungås med både singelkillar och singeltjejer är en skön kontrast till umgängen där alla andra är par. Att det är skönt att umgås med andra i samma situation, behöver det innebära att det är någon kontaktförmedlin? (även om lyckliga nya par är fint)

Jag hänger gärna med ut någongång. både i Göteborg och Stockholm eftersom jag är lika ofta i båda städerna.

Det blev paddling i Göteborg. har det hunnit bli något av i stockholm eller?

/M

Skånetrakten kanske?

Verkar vara svårt att få till en helg där många kan.... =)

Jag undrar dock om det inte finns nån som är intresserad av nån tur i Skåne? Så långt o åka bara för en dagstur annars... Blir det en hel helg kan jag mycket väl ta mig lite längre dock...

Re: turförslag

annaepc; sa:
Vidarebefordrar ett förslag från Fredrik - det kunde han ju iofs ha gjort själv, men nu hann jag före... :)

Man skulle kunna börja eller sluta i Bunketorp (Lindome, vid Mölndals GK) och vandra söder om Bunketorp på både Hallands- och Bohusleden.
Sandsjöbackaleden funkar också bra för en dagstur.

Eftersom jag själv aldrig varit i Sandsjöbacka har jag inte nån uppfattning om var man lämpligen börjar/slutar, antagligen helst med möjlighet att komma dit med allmänna kommunikationsmedel. Så har nån ett konkretare förslag så kom med det!
Jag hittade det här turförslaget dock, hur långt ska vi satsa på?
http://hem.passagen.se/outdoor2/aktiviteter.html

Re: Re: turförslag

annaepc; sa:
...
Man skulle kunna börja eller sluta i Bunketorp (Lindome, vid Mölndals GK) och vandra söder om Bunketorp på både Hallands- och Bohusleden.
Sandsjöbackaleden funkar också bra för en dagstur.

Jag hänger gärna med om det händer nåt i Gbgtrakten på Söndag. Har bil om så krävs.

/Mikael

Angående söndag

Hej igen!

Det var kul att det verkar vara några som vill följa med på söndag!
Jag är inte heller bra på vandringsleder och liknande, men jag tänkte ändå fråga om någon skulle tycka det var trevligt att "utforska" någon/några av öarna i norra eller södra skärgården på söndag?

mvh

Marika

Re: Re: Re: turförslag

haskell; sa:
annaepc; sa:
Jag hittade det här turförslaget dock, hur långt ska vi satsa på?
http://hem.passagen.se/outdoor2/aktiviteter.html
Ehmmm... Vilket syftade du på? :)

Haha, ja det var ju en relevant fråga. Rätt många rutter beskrivna där. Den med Sandsjöbacka var det väl jag menade. Tider o turer har jag inte kollat alls, de kanske har ändrats totalt på tre år...

Vandring runt Mölndal, 12:e oktober 2003

Jag har ett förslag på en omväxlande och spännande tur på söndag:

Den börjar i Mölndals centrum, upp på Kikås höjder öster om motorvägen,
följer Bohusleden genom Rävekärr ner till Kållered. Därifrån över till Sandsjöbacka
via Torrekulla och på stigar norrut upp på Risås höjder. Sista etappen under
Söderleden och över till Ängårdsbergen.

Hela turen är cirka 2 mil och går genom tre olika naturområden, men det
går att avbryta på flera ställen och åka kollektivt tillbaka (närmast är
Kållered efter sju kilometer).

Om ni tycker detta verkar okej så kan vi väl träffas 11:00 ovanpå
Mölndals bro (4:an går 10:41 från Brunnsparken eller pendeltåget 10:45, det går
även att ta bilen till Mölndal, då kan man vika av när vi kommer till
Ängårdsbergen)

Från Kållered går pendeltåget 12:26, 12:56 osv. Från Åby går buss 753
14:00, 14:30. Från Botaniska trädgården går man.

Väl mött! / Martin

främjartur!

Bra initiativ men svårt att få till det med allas fullbokade kalendrar. min slutsats efter att ha läst tråden ett tag. Jag har samma problem som många andra här verkar ha - mina kompisar vägrar lämna asfalten. Suck. För flera år sedan insåg jag om jag någonsin skulle komma iväg måste jag göra det själv men i grupp och där är friluftsfrämjandet toppen. med dem har jag cyklat mtb, paddlat och åkt skridskor. De har redan planerade turer och bra ledare. varför uppfinna hjulet igen? och där är alltid massor av trevliga människor. varför inte ansluta till någon av deras turer? vi kanske ses där.

/kristina

Re: Re: Re: Re: turförslag

annaepc; sa:
...Jag har ett förslag på en omväxlande och spännande tur på söndag:

Den börjar i Mölndals centrum, upp på Kikås höjder öster om motorvägen,
följer Bohusleden genom Rävekärr ner till Kållered. Därifrån över till Sandsjöbacka
via Torrekulla och på stigar norrut upp på Risås höjder. Sista etappen under
Söderleden och över till Ängårdsbergen.

...

Om ni tycker detta verkar okej så kan vi väl träffas 11:00 ovanpå Mölndals bro

... [/i]

Låter OK för mej, även om jag blev nyfiken på Ö-idén oxå...
Kort sagt, jag e me, oavsett vad det blir...
/M

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg