• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsnörd - jag - inte alls

tiddelipom; sa:
Lite obskyra dataspel och ingen frisk luft och sol?

Körde bil i ett bostadsområde i Luleå för ett tag sedan. Döm om min förvåning när 4-5 ungar hade fräckheten att spela landhockey på gatan. I min ilska lyckades jag veva ner rutan och skrika åt dom att de genast skulle försvinna in till sina datorer!!

:)
 
Det var en fin kväll och jag stod och pratade med grannfrun ute på gården.

Vi kom in på att tvätten tar alldeles för lång tid på sig att torka och jag nämnde då att mina tunna ullstrumpor torkar dubbelt så snabbt som bomullsstrumpor.

- "Va, har du ullstrumpor på sommaren?"

Jag började att förklara principen med luftlager, tunna fibrer som står mot kroppen som spindelben och att enda problemet är att T-tröjorna från Ice Breaker kostar 600 kronor.

Då insåg jag att jag är en friluftsnörd...
 
Peter Siepen tyckte mina byxor var ovanligt fina. Rakt ut, det tycker jag var kul. Tokigt eller... Im from Pluto. Vissa räknar mig fortfarande andra säger hon är för långt bort vissa fortsätter kolla bortanför saturnus. Vissa bryr sig not.

L
 
Jag tycker inte man kan klassas som friluftsnörd om man tackar ja till att gå på dop.
Det kan ju vara jättebra väder för en lång paddeltur den dagen, det går inte att lova att komma på dop om man inte vet att det ska bli dåligt väder.
Själv är jag bjuden på dop på söndag men alla vet hur jag är så ingen förväntar sig att jag ska komma.
Därmed får jag ett perfekt tillfälle att sticka ut och paddla utan att försumma fru och barn, de är ju på dop.

/Pär