• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsnörd - jag - inte alls

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
gmg; sa:
senast jag kjøpte "normala" klæder var då jag fortfarande fick barnbidrag. før en sånn ca 16 år sedan....

Så antingen går du omkring i 16 år gamla kläder, eller så använder du friluftskläder till vardags??

Om man säger så här - går inte omkring i 16 år gamla kläder så förhoppningsvis kan du själv lista ut resten :)

"Dress coden" på ett universitet är trots allt rätt fri.
 
jeans, vit skjorta och slips.. har du väst oxå? :)


tycker att frilufskläder funkar till vardags med.. men å andra sidan har jag fristadbrallor, huggarblus/stövlar i skogen så litta bakofram ere..
 
Jag försöker nog undvika att se ut som en friluftsnörd till vardags fast å andra sidan blir det en del khakifärgade lediga kläder nu på sommaren. Men på hösten väljer jag hellre en mysig pullover och rock än fleece och gore-texjacka. Använder man dessutom friluftskläderna ganska regelbundet så är de dessutom mer eller mindre ständigt skitiga.
 
-PaTRiC-; sa:
jeans, vit skjorta och slips.. har du väst oxå? :)

Hehe näää ingen väst. Dessutom är slipsen och finskjortan inköpt till ett bröllop, och lär väl inte komma fram förrän nästa gång man blir bjuden på lite finare tillställning :)

-PaTRiC-; sa:
tycker att frilufskläder funkar till vardags med..

Får revidera mig själv lite dessutom, har ett par TNF zip-off på mig i dag på jobbet. De får väl klassas som friluftskläder kanske ;)
 
Mitt tips till avslutad210712 är att du går in i alla butiker som säljer friluftskläder i din stad och portar dig själv. Ja, jag vet att det är tufft men det hjälper nog. Likaså spärrar du datorn från siter som säljer friluftskläder. Tänk vad pengar du kommer att tjäna på detta! (Jag brukar alltid hävda att jag tjänar pengar om jag avstår från att köpa något som jag vill ha) Det kanske till och med räcker till en sjysst resa :)