• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsnörd - jag - inte alls

avslutad210712

Gäst
Skulle på ett dop häromhelgen och insåg att mitt förråd av "vanliga" byxor är rätt litet så därför gick jag ner på stan igår för att inhandla ett par dylika när det dessutom var ombyggnadsrea.

Blev inga byxor men däremot ett par nya Teva-sandaler på en helt annan affär till icke nersatt pris. Byxaffären besökte jag aldrig ens.

Så min fråga är nu om jag är en totalt obotlig friluftsnörd eller om det kan finnas någon organisation som kan få mig på andra tankar.

Om man säger så här; jag tror frågan kan vara berättigad, men ställd på fel forum.

Tag kontakt med vårdcentralen och presentera problemet.

Om du inte ser uppenbara nackdelar med ditt missbruk tror jag dock inte att du kommer att kunna göra nåt åt det. Jag inser inte heller då, varför du ska göra nåt åt det.

Möjligen kunde det vara en idé att butiker som addnature erbjuder paket med två byxor - du köper ett par ordentliga vandringsbyxor och får på köpet ett par chinos i samma storlek. Med skalställ kunde en kritstrecksrandig kostym medfölja.

Flip eller flopp?

Kädtips

Om du köper ett par nya fjällrävenbyxor eller liknande så kan du ha dem på dopet först...

Känner mej besläktad med dej...jag tillåter att tränings- och friluftskläder kostar mycket mer än mina "vanliga" kläder

BM

Väljer man ett par svarta friluftsbyxor så fungerar de vid andra tillfällen också. Å andra sidan så kan nog kostymbyxor av ylle fungera ute vitertid också.

Känner igen mig, främst när det gäller cykelkläder. Jag kan köpa ett cykelplagg för 1000 kr utan att blinka. Hittar jag en tröja eller byxor i den prisklassen undrar jag var denna galna värld är på väg.

öringen; sa:
I går köpte jag en vit finskjorta samt en slips, betyder det att jag inte får vara med och leka med er nu?

Va? Var det du som köpte den där finskjortan?
Grabbar, det är han!

:)

P.S.: Vilket motiv har slipsen? Ser den åtminstone lite mossigt eller allmänt risigt ut, har lite skogsmulle-motiv eller så?

Håkan K; sa:
sachsaren; sa:
P.S.: Vilket motiv har slipsen? Ser den åtminstone lite mossigt eller allmänt risigt ut, har lite skogsmulle-motiv eller så?
Georg, det är bara datanördar å tyska (f'låt!) ingenjörer som har slips med motiv.

/Håkan
Om man nu kan tala om favoritslipsar, så har min favvo bananer som motiv. Lustigt hur just bananer på en slips framkallar munterhet.

Raskesven

senast jag kjøpte "normala" klæder var då jag fortfarande fick barnbidrag. før en sånn ca 16 år sedan....
men utrustning, friluftsklæder och gadjets har det blitt mycket av.

robert

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg