Jag som bott i Sthlm 15 år ser ju båda sidorna. Stockholmare som aldrig rest norrut och som tror att det går renar på gatorna och t.ex. senast igår "känner du Stefan Palmgren? han kom från Luleå, träffade honom i lumpen för 25 år sen" (bor >75000 i Luleå kommun och jag flyttade 1997...). Och sen norrlänningar som tror att alla Stockholmare har 2 timmar till jobbet med lokaltrafik, är opraktiska/otekniska/ofriluftsiga osv. och att alla dricker drinkar på Stureplan hela tiden Det finns mycket och fin natur här också - men det är ju inte fjäll och det är svårare att hitta ensliga områden.
Back till topic. Min känsla ang. de tjejer jag träffat här är att de *tror* att de gillar naturen men då innebär det att vara ute i skogen två timmar med kaffetermos. Steget till fjällvandring med mygg, regn och snö och allt vad det innebär är långt. Jag känner att man lever om man får vara med om lite slit och släp och busväder så jag tycker för det mesta att det är roligt också (dåliga gånger i alla fall efteråt). Till helgen blir det Österund och sen norra Jämtland. Ska testa nåt helt annorlunda nu: http://korpensoga.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=9 Ridning til fjälls och fiske på ledig tid. Borde ha potential att vara riktigt jäkla bra. Tar med både tält och fiskegrejer samt MTB (cykel) och hoppas hinna lite sånt också. Få hoppas man springer på nån trevlig tjej till fjälls
Som tjej upplever jag ett ökat intresse från "min sort" och det är väl idag något mer jämnt fördelat mellan könen. I Norge desto mer skulle jag säga, där var inte skillnaden stor - kanske en annan kultur kring att gå på tur? Jag vet inte, men oddsen för att du skulle träffa en trevlig tjej bord eju vara större då!
Lycka till med äventyret, låter härligt.