Gillar att röra mig mycket i skog och natur, så nu tänkte jag skaffa mig en ordentlig karta till min Garmin. Men då är frågan om jag skall köpa frilutfskartan eller gröna kartan? Har läst lite här på forumet och har fått uppfattningen att friluftskartan är dålig med detaljrikedomen och att ortsnamn och annan bröte är avstavat på ett väldigt konstigt sätt. Även att kartan kan vara direkt missvisande. Är det bara jag som fått fel uppfattning eller stämmer dessa antaganden? Är i så fall gröna kartan bättre att skaffa sig? Hur mycket skiljer de i pris ungefär?
Tänkte även kunna logga min färd och då kanske ha GPS:en liggande i fickan eller ryggsäcken vissa stunder. Hur blir det då med mottagningen? Det kan ju vara lite problem när man går i tät skog. Resultatet blir ju givetvis att mottagningen blir ännu sämre, så finns det någon extern antenn man kan ansluta? Det är en Legend jag har.
Tänkte även kunna logga min färd och då kanske ha GPS:en liggande i fickan eller ryggsäcken vissa stunder. Hur blir det då med mottagningen? Det kan ju vara lite problem när man går i tät skog. Resultatet blir ju givetvis att mottagningen blir ännu sämre, så finns det någon extern antenn man kan ansluta? Det är en Legend jag har.