Friluftsbyxor för kort och kraftig man

Trevligt med fler svar :) ska fortsätta att kolla upp era tips här i veckan och försöka hitta ställen att prova lite på om det går också.

Tack!

Jag är ganska kort 173 med kraftiga lår och lite för mycket mage och har svårt att hitta byxor i vanliga storlekar. Oftast är det så att dom som passar midjan är tok för långa, men dessa byxor har varit perfekta och billiga köpte dom på xxl sisjön och där kan man prova

https://xxl.se/mackenzie-hunter-vildmarksbyxa/p/1083664_1_style

8807037009950_1083664_41651_jpg.jpg

Jag har också ett par sådanadär. Helt hopplösa för mig att gå i terräng med, för de är fel skurna, så de stramar över låren fast de är väl tilltagna. Men det betyder förstås inte nödvändigtvis att de sitter illa på andra. Och de håller bra vad det verkar.

Jag har också ett par sådanadär. Helt hopplösa för mig att gå i terräng med, för de är fel skurna, så de stramar över låren fast de är väl tilltagna. Men det betyder förstås inte nödvändigtvis att de sitter illa på andra. Och de håller bra vad det verkar.

Ja alla är ju olika, på mig sitter dom perfekt och jag brukar ha svårt att hitta byxor med bra passform

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg