Grattis! Tänk på att det är en särskild bränslepump till just Dragonfly, då Dragonfly-köket har en tjockare "hane" än MSR:s övriga förgasningskök.OK, då har jag fått en MSR Dragonfly levererad - den ser ut att bli knepig (men inte omöjlig) att montera i en X2-kopp.
Och den har en oootroligt plastig pump! Bara plastic fantastic - så den lär vara rejält skör i sträng kyla misstänker jag - och tydligen tätar den bara i MSRs egna bränsleflaskor - av vilka jag bara har en hög 0,9L - så det lär bli mycket pumpande med den där lilla korta pumpstången... Varför gör man ens så?!? Nutida kunder måste väl ändå vara alldeles för erfarna för att gå på så enkla knep för att försöka tvinga kvar flocken i den egna lilla hagen!?
Gängan är den vanliga SIGG-standarden - men de har svarvat av halskragens ytterdiameter (så pumpens mutter/krage inte går ner på en vanlig bränsleflaska) och även snedförsänkt innerdiameterns översida så O-ringstätningen blir annorlunda placerad och riktad jämfört med SIGG-standarden. Fult trick... 😠
Vi får se om/när jag lyckats få fast brännaren i en X2-kopp - då blir det köp av den där Dragontamern...
Visa bilaga 46306 Visa bilaga 46307
/Odd
Jag har för länge sedan sett att det finns/har funnits en dansktillverkad plåtbit för att kunna sätta ett MSR Dragonfly i Trangia. Inte så dyr då, vill jag minnas.
/Niklas