Jag har haft systemkameror förut både avancerade och halvautomatiska, men det var länge sedan och det känns som man håller på att glömma bort hur alla inställningar ska vara. Men om man köper en digitalkamera (kompakt) och då får man ställa in en massa själv och lära upp sig igen en massa. Men jag är inte säker på att jag kommer att bli en lika bra fotograf som jag var för 20 år sedan, men jag kan självklart lära upp mig.
Nu till frågan som jag funderar på är det bättre att fotografera de bästa bilderna med mobilen som är bland de nyaste och bra megapixlar och så eller ska jag testa mig fram? Jag har försökt att fota fina bilder med båda. Ibland blir min kompakta kamera skit bra, men ibland blir även mobilkameran otroligt svårslaget. Hur brukar ni resonera? Är ni bra naturfotografer? eller är allt ihop en vetenskap?
Nu till frågan som jag funderar på är det bättre att fotografera de bästa bilderna med mobilen som är bland de nyaste och bra megapixlar och så eller ska jag testa mig fram? Jag har försökt att fota fina bilder med båda. Ibland blir min kompakta kamera skit bra, men ibland blir även mobilkameran otroligt svårslaget. Hur brukar ni resonera? Är ni bra naturfotografer? eller är allt ihop en vetenskap?