Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Jag har den!
Min kniv!
Jag är jättenöjd med storleken, tyngden, hur den ligger i handen, finishen, plus att den är riktigt snygg med den gröna canvasmicartan.

Seved, tack! Både för en underhållande tråd (tillsammans med alla andra påhejare!), ditt tålamod och ditt hantverk!

Jag har den!
Min kniv!
Jag är jättenöjd med storleken, tyngden, hur den ligger i handen, finishen, plus att den är riktigt snygg med den gröna canvasmicartan.

Seved, tack! Både för en underhållande tråd (tillsammans med alla andra påhejare!), ditt tålamod och ditt hantverk!
Grattis!

Inga bilder? :(

~Paul~

Jag har den!
Min kniv!

Instämmer, kniven var först väldigt olik något annat jag hållit i, men den känns verkligen som en trevlig liten kniv som kan hänga med ut - den kommer att kunna hantera tyngre uppgifter utan att själv vara särskilt tung. Just detta är riktigt bra.

Min F1:a kommer att få skärpa till sina argument inför fjäll och skogsturer. :)

En annan sak - den långa forumkniven, kommer den att påminna om en sissipuukko m95? Måttmässigt alltså.

Ok, har inte läst tråden på länge, men läste precis om sissipuukon. Helt klart en intressant kniv...
Synd att man inte har obegränsat med pengar :)
Ja, jag tycker nog att konceptet är riktigt intressant. En förbättrad variant på Sissipuukkon - om du frågar mig ;).

Pengar ja... Prata inte ens om det :(.

~Paul~

Hade tänkt lägga upp lite bilder och kommentarer kring "min" forumkniv men som så mycket annat har det inte blivit av.

Men jag håller med, en trevlig kompetent liten kniv som känns robust utan att vara klumpig.

Skaftet är lite kort för mina labbar, tyvärr, vilket gör den mer till en finlirskniv. (Den ligger bra i handen ändå i många grepp, men jag skulle inte ge mig på det berömda "tälja av slanor-tricket" med den.)

Snygg är den, definitivt. Ser inte ut som en vitrinskåpspjäs utan som något som trivs i skogen.
Etsningen på mitt ex är tyvärr lite odistinkt, vet inte om det går att polera till den?

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg