Förvaringsburkar, diskmedel behållare o sånt

Labflaskor

Känner du någon som brukar hålla till på lab? Om du ber snällt så kanske hon/han kan "låna" med sig några små flaskor/burkar till dig? Finns inga tätare, motståndskraftigare och bättre burkar än de som är ämnade att förvara syror och annat mums i.

//P.
 
zip-lock?

Vet någon var man hittar zip-lock påsar? Jag sprang runt hela stan förra veckan och letade burkar och zip-lock (hittade inga).

Apoteket får nog påhälsning nästa vecka för burkar till vidare äventyr.

/Andreas
 
blötläggningsburkar

Hej,


pher_; sa:

Jag har använt Curvers 7,5 dl-låda till blötläggning av torkad mat under en fjälltur i Sarek i sommar. Det fungerade bra. Formen på lådan gör att jag kunde ha den i ett ytterfack på ryggsäcken under gång. De gånger då jag fyllde den helt full med vatten visade det sig att den läckte något, men mycket lite. Med en plastpåse runt lådan blir det inga problem för det lilla vattnet. Det är också bra att spänna en rem runt lådan för att riktigt trycka på locket. Vid tillfällen då den inte var helt full läckte ingenting ut.
Hur tätheten försämras av tidens gång och slitage vet jag inte, då de är nya för året.
Förra året använde jag Flexware-burkar, vilka ska vara helt täta, men det är de inte. Dessutom är de inte särskilt hållbara. Jag fick lägga burken i dubbla plastpåsar och hänga den utanför ryggsäcken. Det fungerade visserligen, men var bökigt och det fanns en risk för att de båda burkarna hade gått sönder.

/Per Claesson
 
Rejäla skruvlock

Nalgene har massor med olika storlekar på sina förpackningar suverän kvalitet och mycket bra skruvlock. Dyra men prisvärda. Engångsförpackningar på hotell är i min ödmjuka uppfattning inte alls lika bra för friluftsliv de börjar i allmänhet att läcka efter att ha blivit misshandlade litet.

Nalgene har bl a Globetrotter. Tidigare hade Naturkompaniet deras produkter men jag vet inte hur det är nu.

Tupperware är heller inte dumt. Curver är Ok men inte alls i klass med ovanstående vad beträffar täthet på locken.

Hälsningar Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gaion Gas-behållare på flyget? Utrustning allmänt 38

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg