Förvaringsburkar, diskmedel behållare o sånt

Mitt svar

Jag har inte tänkt använda diskmedlet till nån tur.. Bara vanligt utomhusboende, nära badplatser, ibland tillgång till camping osv..
Jag är en vindsurfare som trivs bäst nära vatten. Har alltså oftast med mig bil, men jag tycker det är att vara ute iaf. Då behöver man diska ur sina fettiga maträtter. Mycket grillning blir det :)
Kör med Yes o vet inte om det är miljövänligt.. Speciellt efter alla obehagliga djurtester man ett tag sågs göra i samband med Yes. Borde kanske inte använda det men... inget diskmedel slår det anser jag.

Mvh
 
apotek och sushi

Apoteket har 75 och 150 ml flaskor till rimligt pris (10 resp 15 kr tror jag)

En del sushihak har små (5-10 ml kanske?) plastflaskor för sojan. Bra om man tycker om sushi...bra för diskmedel, matlagningsvin etc.

Tycker man kan acceptera att man lämnar lite tandkräm, tvål och diskmedel efer sig, men jag försöker minimera mängden. Själv försöker jag dock undvika att skölja direkt i vattendraget, då jag inbillar mig att fisk och annat smått och gott är väldigt känsliga på sådant. Sköljer istället ut någon meter ifrån så att det får filtreras och ev brytas ner och lakas ut. Tänk på att allt hamnar i Östersjön till slut...

Kalle G
[Ändrat av Kalle G 2002-07-16 kl 13:31]
 
Svamp

Jag brukar också använda småflaskor som det
har varit andra produkter i till diskmedel.
Det brukar funka, men en gång läckte 2 dl
yes ut i påsen med bestick och annat.
Det blir mycket lödder när man skall skölja bort.
Det såg ut som snökaos.
Har med framgång tillverkat "diskkuddar".
Klipp sönder en tvättsvamp som du köpt på macken
obs utan bilschampo i.
Dränk in bitarna med diskmedel och HEPP!
Funkar utmärkt och kan inte läcka.
Anders S
 
Dryga Yes

pher_; sa:
Kör med Yes o vet inte om det är miljövänligt..
Mvh

Även om jag tycker illa dom det mesta vad gäller TV-reklam, men "dryga Yes" är drygare än alla andra diskmedel jag provat. Yes är miljömärkt med Svanen.

/ Per Brune
 
Re: Dryga Yes

Brune; sa:
Yes är miljömärkt med Svanen.

För att ett rengöringsmedel ska bli miljömärkt med Svanen räcker det väl i princip att förpackningen (flaskorna) går att återvinna. Pröva Ecover eller annat miljövänligare diskmedel (och varför inte Ecover tvättmedel oxå).

/Håkan
 
Disk o tvätt

HM hade för några år sen små fina flaskor och burkar, billigt. Vet inte om det är så nu. Små hotellflaskor och fodral är utmärkta.
När jag bantade min stora nessecär från stor tvål, hel schampo, sax etc, till minsta tvål, nagelboste etc sjönk vikten från 2 kg till 2 hg.
Minipackningen med tandborste, nagelboste, tvål, tandkräm och tvättlapp väger under hektot.
Vanliga hushållssvampar, scotbrite plagiat, 10 kr för 10, klippta i sex bitar med lite ekologiskt diskmedel i varje räcker bra för dagens disk, kan bäras ut. Förvaras i en Ziplockbag.

Go tur

Johan K

PS Hoppas jag helt slutat med grönt och svart smink....
[Ändrat av johankse 2002-07-18 kl 22:03]
 
Body Shop

Body Shop har bra, små förpackningar, men jag avråder från att använda förpackningar från dom till det man ska äta, men till diskmedel, tvål och schampo är dom bra.

Eftersom Body Shop har återvinning där man kan lämna tillbaka sina tomma förpackningar. Kanske kan man tigga några tomma förpackningar, när man normalt inte är Body Shop kund. Att betala 50-100 SEK för att få en liten plastflaska, när man inte är intresserad av innehållet utan bara flaskan är ju lite blodigt.

/Per Brune
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gaion Gas-behållare på flyget? Utrustning allmänt 38

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg