Ok, vi kör lite vadningstips nu. När jag vadar så försöker jag hitta ett brett ställe, då vattnet oftast har en lägre hastighet där. Dessutom är det förhoppningsvis inte lika djupt tack vare att det är brett, men det är inte helt säkert. Allt beror på när på året man vandrar och vadar, samt om det regnat mycket eller varit varmt med snösmältning och så.
Jag har två stavar som jag vandrar med och de fungerar väldigt bra vid vad. Jag har foppatofflor på fötterna och de har hälrem, och ibland knyter jag fast dem bättre med en snörbit.
Snett mot strömmen ska man gå...så har jag lärt mig och det fungerar bra, och alltid tre punkter i botten...och ett steg i taget. Man behöver känna sig fram med staven för att veta var man kan sätta ned foten.
Övning ger färdighet...
Jag har två stavar som jag vandrar med och de fungerar väldigt bra vid vad. Jag har foppatofflor på fötterna och de har hälrem, och ibland knyter jag fast dem bättre med en snörbit.
Snett mot strömmen ska man gå...så har jag lärt mig och det fungerar bra, och alltid tre punkter i botten...och ett steg i taget. Man behöver känna sig fram med staven för att veta var man kan sätta ned foten.
Övning ger färdighet...