Måste säga att ska du gå själv som nybörjare håll dig till kända leder med folk som går där, det är fint att gå själv men då måste man veta vad man håller på med, ge någon en karta och märk ut vart du ska och hur många dagar du ska vara borta, byt nummer och ring när du väl är tillbaka, psyket spelar en stor roll ..
Jag spenderade drygt 35 dagar själv i Kanada i somras och det var fantastiskt,men att inte ha någon att prata med tär på en och att ständigt veta att gör jag något fel eller skadar mig har jag ingen som kan hjälpa. den sociala biten är viktig. jag väljer hellre att ha en person jag inte drar jämt med hela tiden än att vara helt själv längre perioder..
riskanalysera är prio 1 . skämt.
Jag tänker i så fall gå en ganska trafikerad sträcka på Kungsleden, det bör väl vara lugnt? Har ingen uppfattning om hur mycket folk det är där, men på sträckor med fjällstugor utplacerade lite här och var tänker jag att man borde bli påmind om andra människa ganska frekvent. Sen kanske det blir lite jobbigt att slå upp ett tält ensam vid pissväder, men jag har aldrig haft problem med att vara ensam, och jag har delat ut tidningar varje natt under två år, så jag vet vad kasst väder kan göra med psyket.