Tack. Jag undrar kanske inte så mycket, utom över de höga värdena vid enstaka besök på VC, i annat ärende. Ett extremt exempel, från februari 2012, en hälsoundersökning på Linköpng Health Care. Jag hade 158 eller däromkring (en enda mätning!). Sen tog jag bussen hem och mätte två gånger, 125/70, eller så. Det var först i november-december som jag började få de höga värden som till sist motiverade åtgärder, egen mätserie i en vecka, högt, högt på VC och högt på 24-timmars.
Jag kommer att kallas nån gång i februari nästa år, och givetvis kommer jag då att göra en sådan veckomätning innan. Hittills verkar medicinen ha tagit. Jag förnyade recept precis häromdan, och en burk för 105 dagar kostade 65 kronor, så det är lätt att förstå att alternativen till medicinering inte är så lätta att motivera. Hur lång tid tar det att fastställa effekten av utebliven medicinering?
Jag kommer att kallas nån gång i februari nästa år, och givetvis kommer jag då att göra en sådan veckomätning innan. Hittills verkar medicinen ha tagit. Jag förnyade recept precis häromdan, och en burk för 105 dagar kostade 65 kronor, så det är lätt att förstå att alternativen till medicinering inte är så lätta att motivera. Hur lång tid tar det att fastställa effekten av utebliven medicinering?