Nu har jag, efter snart ett års tids planering, köpt tågbiljetter till gällivare och kommer vara där i Juli. Returdatumet är en månad senare, så jag har god tid på mig att njuta av naturen, som är det huvudsakliga syftet. Jag har aldrig fjällvandrat tidigare (men jag vandrar 2-3 timmar om dagen hemma i göteborg (såklart på vildmarksleden och på svår terräng) så det ska nog gå bra). Kommer att åka själv, vandra själv och bo själv. Jag vet inte vart jag ska vandra än exakt och undrar om ni har några förslag. Är mest intresserad av sarek och padjelanta men undrar isf om lederna där omkring är markerade. Kan man t.ex följa markeringar hela vägen i mål eller måste jag kunna navigera med karta och kompass? Det är inget problem, jag har tid att lära mig, men har fortfarande inte mycket aning om vad jag kan vänta mig när jag börjar traska däruppe. Min egentligen enda oro är att jag ska gå vilse/inte våga börja gå av oro för att gå vilse. Vill vara så förberedd som möjligt. Packning och utrustning är nemas problemas, det har jag ordnat, men andra råd till en nybörjare och solokvist vore mycket uppskattat.
Första fjällvandringen i sommar
- Trådstartare rödräven
- Start datum
Liknande trådar