Försöker även i detta forumet, att få kontakt!!!!

Tack för att NI orkade läsa, har nu ordnat sponsorer

Tack för att Ni så många läste om min vädjan och nu är det klart, att även en "gammal" man kan få stöd. Jag kör som vanligt med drogpreventivt syfte och det blev ännu viktigare för mig då min kära bror, efter flera veckors festande i Asien, Thailand kom hem fortsatte festa och plötsligt orkade inte hjärtat mer utan han avled med mycket ogjort. Jag kör därför med mitt gamla motto: föräldrar säger nej till alkohol för sina barn av kärlek och solidaritet, tillhandahåller inte och bjuder inte. Detta gör vi gemensamt i solidaritet mot andra föräldrar, för då vet alla barn och ungdmar vad som gäller. I projekt i bl a högstadieskolor i Örebro, har föräldrasamverkan visat att man knnat halvera bersusningsbenägenheten, så om vi vuxna alla hjälps åt så kan vi få fler sunda och lyckliga människor, därmed inte sagt att man garanterat inte blir missbrukare om man säger nej tlll man t e x blir myndig, men chanserna till ett bra liv ökar radikalt. På min hemsida http://www.ant-sut.nu kan Ni se mina sponsorer och huvudsponsor är Blåbandsrörelsen, på min sida har jag också lagt in en minnessida om min bror. Där finns också en länkt till IQ-projekten där man har möjlighet att söka pengar till kollektiv drogprevention
(ex klasser, föreningar, skolor mm)

Så den 22 maj kl 10.00 hoppas jag kunna starta min 200 milsfärd från Ystad och Kurt Wallanders stad upp genom Sverige till Haparanda. Förra året då jag tyvärr tvingades bryta efter 50 mil o 5 dagar började jag min färd i Haparanda så därför kör jag denna gången tvärtom, och som det heter "omväxling förnöjer" önskar Er alla avslutningsvis också en riktigt GOD JUL och ett BRA 2006 i friluftslivets, ävenyrens och utmaningarrnas tecken. Och att sätta upp mål men bara nå halvvägs är STORT! Når man ända fram är det givetvis ännu STÖRRE men det viktigaste att ha mål här i livet för annars kan man nog ikläda sig träfracken, för utan mål inget kvalitativt liv (tror jag i alla fall, skrattar)!
Vänligen
Roland utmanaren som även har ett julkort på min sida http://www.ant-sut.nu/godjulalla.jpg som gäller Er alla!

Ålder

Var har du fått det ifrån att man är gammal vid 57 år. Du är ju knappt inkörd. Själv är jag över 60 år och har samlat på mig mig massor av erfarenhet och fortfarande är det lika spännande att se vad som finns bakom nästa backe, efter nästa udde och bakom berget som skymtar i fjärran. Det är nu jag har tid och ekonomi att utföra det jag vill. Ännu kommer många stavar att brista, däck att punktera, tältet brinna upp, köket explodera, kajaken slå runt och annat att ske som sätter guldkant på livet. God Jul och ett äventyrsrikt liv på Er alla önskar Koivu.

DU HAR SÅ RÅTT HANS!!!

Visst har Du rätt Hans och jag tcker som Du men det tycker inte de som ev ska sponsra ett projekt då man har kommit upp i ålder, inte längre är så vacker enligt Skvallerpressen osv. Men Du har så rätt Hans, det är nu vi har våra erfarenheter, som vi verkligen kan dra nytta av, och faktum är att ett av mina kommande mål här i livet är att springa Stockholm Martahon som 100-åring, kanske med rullator men vad gör det (skrattar) och önskar Dig en riktigt GOD JUL trots eller tack vare DIN ÅLDER!!!
Roland

Kul!

Lycka till med projektet! Du gör verkligen roliga saker som skänker inspiration. Även om man inte gör lika storslagna upptåg så lockas man ju att hitta på lite mindre äventyrligheter iaf och det är ju sådana kuligheter vi lever för!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
fri nyström Räknas detta som...... Långcykling 6
Fri-skis Fixar jag detta??? Långcykling 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg