Naturligtvis, sorry om min ton lät skarp, det var inte min mening.JonathanW; sa:Nåväl, jag har ingen lust att göra detta till någon längre diskussion, men då jag var välkommen att kommentera dina resultat ville jag också göra det.
Själv tycker jag det är mycket okomfortabelt när man svettats och en del av svetten stannar på kroppen och en del i plagget. Plagget "gnisslar" mot huden, och detta gäller i a f både bomull och syntet (har själv inga ylleplagg närmast kroppen). När man tvättat kroppen så gnisslar plagget fortfarande, om jag inte tvättat det. Så, därav mina frekventa tvättar. Men, om det är lätt duggregn och varmt så går jag hellre i bara underställströjan än i underställ + regnjacka, och då är det också läge att vrida ur.
Men, visst är det lustigt att materialet inte verkar spela någon roll för torktiden? Sannolikt kan det ha en viss betydelse om det t ex sprider svetten över ett stort område = högre avdunstning, men i ö verkar materialet inte påverka avdunstningen per yta. Kanske kan vissa material bättre ta vara på kroppsvärmen och omsätta denna i "dunst-värme"?
[Ändrat av Strykarräven 2006-08-20 kl 19:54]