Hej,
Kan någon föreslå några lämpliga vandringsturer? Jag har de här ganska motstridiga kriterierna:
- Går troligen ensam, alltså bra med ett område där det inte är för långt mellan folk av säkerhetsskäl.
- Vill troligen vara ensam, alltså bra med ett område med så lite folk som möjligt.
- Bra om det är långt bort från alla samhällen och bilvägar.
- Måste gå att ta sig till med buss/tåg.
- Kort tur, ca 3 nätter.
- Ganska mycket nybörjare, van vid skog och tält men inte särskilt långt och inte i fjällen.
- Dramatisk och storslagen fjällnatur.
- Så lätt som möjligt. Vill ha stillhet, inte strapatser.
- Kort resa från södern bra men inte nödvändigt.
Resan ska göras nu vecka 31 eller 32.
Hm, det är det jag kommer på just nu. Eftersom vi inte lever i den bästa av alla tänkbara världar går det ju inte att uppfylla alla kriterier fullt ut, men vad tror ni? Vilken plats skulle passa bäst?
/Jens
Kan någon föreslå några lämpliga vandringsturer? Jag har de här ganska motstridiga kriterierna:
- Går troligen ensam, alltså bra med ett område där det inte är för långt mellan folk av säkerhetsskäl.
- Vill troligen vara ensam, alltså bra med ett område med så lite folk som möjligt.
- Bra om det är långt bort från alla samhällen och bilvägar.
- Måste gå att ta sig till med buss/tåg.
- Kort tur, ca 3 nätter.
- Ganska mycket nybörjare, van vid skog och tält men inte särskilt långt och inte i fjällen.
- Dramatisk och storslagen fjällnatur.
- Så lätt som möjligt. Vill ha stillhet, inte strapatser.
- Kort resa från södern bra men inte nödvändigt.
Resan ska göras nu vecka 31 eller 32.
Hm, det är det jag kommer på just nu. Eftersom vi inte lever i den bästa av alla tänkbara världar går det ju inte att uppfylla alla kriterier fullt ut, men vad tror ni? Vilken plats skulle passa bäst?
/Jens