Förolämpningar
Jaha du Christian, du känner dig förolämpad, ok, din sensibilitet på detta område är vad jag kan förstå väl utvecklad, kanske har du som barn och tonåring blivit mobbad och utfryst, sådant sätter helt klart sina spår i varje offer för resten av livet, du är bara att djupt beklaga.
För de som läst ditt svar på mitt inlägg framstår det helt säkert helt klart att du känner igen dig i rollen som åsiktspolis och likriktare.
Du beklagar dig över att "kvaliteten" på inläggen har sjunkit här på Utsidan, din förklaring till denna "nivåsänkning" är att detta forum har blivit de mångas forum istället för fåtalets.
Denna din negativa syn på en bred åsiktsflod talar om att du har en elitistisk, socialdarwinistisk inställning trots ditt djupa engagemang i folkrörelserna STF, Friluftsfrämjandet och Svenska Fjällklubben.
Jag instämmer i det du skriver att jag säkert kan finna exempel på hur du och dina gelikar angriper enskilda personer här på utsidan, det liknar ibland ren personförföljelse.
Att försöka göra Utsidan.se till ett kliniskt rent forum där friluftsliv, teknikaliteter och div teorier dryftas utfrån ett enda vedertaget syn och presentationssätt är verkligen att göra detta forum en otjänst.
Du tycks ändå försöka uppnå denna utopiska dröm trots din uttalade insikt om hopplösheten i din strävan.
Från det ena till det andra; hur är det ställt med jämställdheten mellan de båda könen här på Utsidan.se?
Vad jag kan se är det mycket skralt med den, representationen av det kvinnliga könet är inte ens mätbart.
Kan det vara så att tjejerna är skrämda av ordpoliser, åsiktsdito m.fl. signum för förtryck.
Visst, det finns ett kvinnoforum men är inte det att förvisa kvinnorna från finrummet till farstun.
Jag ser detta med kvinnornas nära nog nollexistens på Utsidan som att en variant av Talibanismen fått fotfäste här på detta forum, när dessutom tron på troll bland Utsidans försvarare är lika stark som tron på häxor var på 1500 och 1600-talen så inser nog de flesta att det måste till en förändring, Utsidan.se måste reformeras till det bättre.
mvh Laten