Företag som sköter sig

avslutad210712

Gäst
Har inte haft några större problem med något företag (vad jag kan minnas) så länge det handlar om leveransen av saker förutom då kanske mina ryggsäckar i våras men det löste sig. Och sen Basks representant som aldrig brydde sig om att svara på mitt mail och inte heller svarade i telefon de tiotal gånger jag försökte ringa dit.

Det som trots allt är mer intressant är hur företagen sköter sig den dagen man har problem med något. Där måste jag säga att de svenska leverantörerna/tillverkarna skött sig extremt exemplariskt och det har aldrig varit några problem för min del.

http://www.northstar.se

Mycket trevligt bemötande när jag beställde glaciärvandringsutrustning av dom i somras. Har stora kängor och var inte säker på att dom passade stegjärnen jag hade beställt. Skrev en notis om det. Samma dag ringde säljaren upp, konstaterade att dom inte passade men han letade lite i förrådet och jag fick ett par dyrare stegjärn av förra årets modell till samma pris. Inga problem.

Beställde samma höst lite fler grejer, och då fattades en hjälm i leveransen. Ringde upp dom, inga dimmor... "säger du att de fattas en hjälm så gör de det. Vi skickar en på direkten". 2 dagar senare hade jag hjälmen på posten. En av de trevligaste internetbutiker jag handlat av hittils.

Guideline.

Köpte ett haspelspö från Guideline inför sommaren 2004. Garantin löpte på två år. Nu under nyårsvandringen lyckades jag vrida sönder rullfästet på spöt. Trots att garantin gått ut lämnade jag spöt till företaget, som tittade på det och gav mig en ny sektion med rullfäste kostnadsfritt.

Goodwill till Guideline:)

Raskesven

LL BEAN USA FRILUFTSVAROR
http://www.llbean.com/
startade i Freeport Maine finns på fler ställen nu i NÖ USA
Ett måste att besöka om man är i närheten
Enormt bra service och lätta och tillförlitliga att handla över internet med.
Öppnade för 95 år sen och har haft öppet sen dess öppet dygnet runt året om! De började med att sälja kvalitetsskor till Trappers .
Har det mesta för friluftsliv och med ypperlig kvalitet
[Ändrat av bigben 2007-01-24 kl 15:15]

HILLEBERG
bytte i början av denna månad ut golvet i mitt 20 år gamla Nallo på mindre än en vecka och för bara 462 kr plus moms och frakt.

avslutad210712

Gäst
Lägger till en importör också. Köpte ett par Meindl Maine Men hos den lokala affären i fjol våras. Har inte använt dem så mycket men märkte att de inte höll tätt. Problemet vara att jag inte hittade kvittot och funderade lite på hur jag skulle kunna reklamera dem. Istället för att gå till affären där jag köpt dem sp kontaktade jag imprtören som bad mig skcika ner skorna för påseende så "skulle det nog lösa sig". Och visst löste det sig. Fick ett par nya skor på posten idag.

http://www.sporthaus.se/

I mina ögon finns det ingen som slår GetOut!
Fruktansvärt tillmötesgående och löser de (rimliga) problem och önskemål man har.
Skall jag handla något så kollar jag alltid om dom har det i sitt sortiment. Har dom inte det så frågar jag om det är något som kan vara aktuellt. Blir svaret nej så är det först då som jag tittar runt efter alternativ.
Länge leve GetOut!
//Peter

Get Out och Hilleberg är mina favoriter... otroligt smidiga att ha och göra med, trevligt bemötande, både på tfn och irl...

För att nämna icke utsidanrelaterade leverantörer så är ikea outstanding.

Drygaste bemötandet jag fått var ifrån Sony ang min 46tums lcd tv, som inte håller acceptabel kvalite, dom utgår bara från sin betraktningsvinkel och skiter i hur kunderna upplever problemet...

//Thomas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg