Företag som sköter sig

Alltså, trodde att ämnet gällde postorder/nätbutiker eller kontakt via nätet???

~Paul~
[Ändrat av dePaul 2006-10-07 kl 15:39]
 
Regatta i Falkenberg skötte sig utmärkt och fixad rätt storlek när vi beställt fel.
Paul jag tror vi måste acceptera både IRL och post/nätföretag, givetvis ar det lättare att rätta till storlekar, se felsömmar mm i IRL men kundservicen skall givetvis vara lika hög.

Go tur
 
De företag som jag tycker har skött sig IRL är i så fall:
1. Femmans sport
2. Stadium
3. Sportex
4. Intersport
5. Augusts Vapen
6. Stjärnås sportfiske
7. Fjällsport
8. Kanotcentrum

Det finns också företag där min inställning är neutral. T ex JG Vapen i Sävedalen. Första gången när jag beställde några knivar så funkade det väl, fastän det tog ganska lång tid att få varorna. En annan gång beställde jag en del reservdelar till ett vapen och några till mina Vic-knivar. De hörde aldrig av sig.

Samma sak gäller Järnia i Sävedalen. Beställde en Outrider och väntade, väntade och åter väntade. Hörde aldrig av sig. Första gången jag beställde där så var det däremot inga problem.

~Paul~
 
Det amerikanska familjeföretaget RBH Designs är det bästa jag haft att göra med. Oslagbar service.
http://www.rbhdesigns.com

På andra plats Buffalo,
http://www.buffalosystems.co.uk

Vad gäller internetbutiker står Needle sports högt i kurs,
http://www.needlesports.com

I Sverige har jag goda erfarenheter av northstar.se, getout.se, addnature.com och skistart.com.

Vad gäller fysiska butiker toppas listan av Fjällsport i Göteborg och Äventyrsbutiken/Hägglunds i Luleå.
[Ändrat av JonathanW 2006-10-08 kl 11:16]
 
johankse; sa:
Trevligt att så många sköter sig så väl!
Håller med. Har några till att komma med. Utländska.
TadGear (USA), Spyderco (USA), Benchmade (USA), Chronomaster (England), Knifecenter (USA), The writers edge (USA), Brunton (USA)

~Paul~
 
Moskoselkåtan, Tentipi.
Vi hade delat upp en vandring i 2 X 2 veckor för att bunkra i mellanperioden. Under första vandringen knäcktes mittstången till kåtan. Jag ringde upp företaget framme vid bunkringsstället, och de tog bil till där bussen gick, skickade på en mittstång så vi hade den nästa dag och kunde fortsätta vandringen med ny opluggad mittstång. Kostnad bara vad mittstången kostade. Varje gång jag kontaktat dem i någon fråga har det lösts sig exemplariskt.

Raskesven
 
Klart proffsigaste och bästa bemötandet vid postorderbeställning har jag fått från Up&Under, http://www.upandunder.co.uk/
Speditörerna sjabblade och lät mina prylar stå i nå't hörn i Holland men Up&Under tog tag i problemet och pressade på speditionsfirman. De ringde(!) till mig tre gånger för att hålla mig underrättad om hur det gick och för att kolla att allt var till belåtenhet.
När det gäller beställningar från utlandet så är det generellt sett tyskarna som är sämst. För mig så har det hört till ovanligheterna att få någon som helst information efter det att jag betalat.
IRL-butiker som jag gillar är Fjällsport & Femmans Sport i Göteborg, Au Vieux Campeur (Paris och Sallanches) samt en butik i Murcia som jag glömt namnet på. El Refugio del Arturo i Pas de la Casa (Andorra) är också trevliga. :)
 

Liknande trådar


Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg