• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

För alla oss galningar

Slite till Kneipbyn

Sommaren 2006 var jag och vandrade på Gotland en av dagarna med stekande sol gick jag tvärs över ön. Från Slite via Visby till Kneipbyns camping, med packning i värme över 30 grader. Man var ganska mör när man kom fram. Under tiden drack jag 2 liter apelsinjuce, 3 liter vatten och 1½ liter läsk och var ändå törstig när jag kom fram... det tog ca 10 timmar att gå den sträckan.
 
:)
När vi ändå är inne på det spåret har jag numera förstått varför kvinnor inte lika ofta som män letar efter extremt jobbiga saker att göra för att bekräfta sig själva. De flesta
kvinnor är nämligen inställda på att föda barn, vilket kan få vilken kustjägar-lump att framstå som "Kyrkans barntimmar".

Hahaha, det där är väl det värsta prestigekriget kvinnor emellan! :D Vem har fött mest på riktigt, med minst smärtlindring, klämt ut dem på tjugo minuter hemma på köksgolvet (som jag!), eller fuskat med kejsarsnitt? Tur att utsidan är mansdominerat när den här typen av inlägg kommer! Nämn det inte i kvinnodominerade sammanhang om du är rädd om ditt liv! ;)
 
Prestationen, då: Jag åt åtta bläckfiskar en gång. Historien var som så: Vi var på skidresa i Österrike över jul. Julmiddagens förrätt bestod av en sallad med en bläckfisk i. Alla rynkade på näsan åt bläckfisken, medan jag glatt satte i mig min, varpå mina bordskamrater plötsligt tyckte att min tallrik var det bästa stället att stjälpa av sina. Och hade jag väl börjat kunde jag ju inte säga att jag inte ville ha fler, vilket resulterade i att jag till synes glatt åt upp alla bläckfiskar, under allas förtjust äcklade åsyn.
 
Hahaha, det där är väl det värsta prestigekriget kvinnor emellan! :D Vem har fött mest på riktigt, med minst smärtlindring, klämt ut dem på tjugo minuter hemma på köksgolvet (som jag!), eller fuskat med kejsarsnitt? Tur att utsidan är mansdominerat när den här typen av inlägg kommer! Nämn det inte i kvinnodominerade sammanhang om du är rädd om ditt liv! ;)

ingen annan än Martin kan komma undan med den kommentaren.. Jag vet inte hur han gör det men jag har sett det innan..