• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

För alla oss galningar

Har en kollega som pysslar med en udda sak; ultramaraton. Hans mål är "bäst i världen 2020" och han är på god väg dit. Han sprang Göteborg-Stockholm på fem dagar...

www.andreasfalk.se (läs under "prestationer")
 
Senast ändrad:
Är väl dags att någon börjar utmana Rune Larsson och KG Nyström. Hade tänkt att vara med på 24 timmars i år men tyvärr har KG ställt in det, fick inte riktigt klart för mig alla detaljer om varför. Mitt blygsamma första mål är dock 12 mil.

Lästa att KG i Bornholm endast sprang 20 mil mot Falks 30 men så är han ju å andra sidan 70 år nu.
 
Läste lite slarvigt första posten i denna tråd och fick det till typ: "cyklat långt, simmat, bott på öland och liknande". Det hade varit mkt roligare.
 
Drack två flaskor sprit en gång... mådde vansinnigt dåligt dagen efter.
Men det var kanske inte sånt vansinne du var ute efter? :)
 
21 mil kajak i en k2, stockholmsskärgård packad med 70 kg utrustning på 40 timmar....

8 mil, med 35 kg packning på 40 timmar.... 5 km per timma......
 
När jag upptäckte hur svårt det "ibland kan vara" att vara just människa !

Att cykla jorden runt var ett rent nöje !
 
Hade det inte varit lite kul att sammanställa en lista med 'galna grejer' där man resonerar fram vad som är galet nog för att ansluta till mängden av osfrontales? Exempelvis så sist jag kollade så i klassen 'Löpning 24 timmar' så var gränsen runt 12 mil för att kvalificera in bland de hundra bästa (om man nu kan kalla dem det, dummaste? :) i Sverige. Löpning så är det givetvis fri klädsel, ingen packning och man får ha support i form av att någon annan ger en mat och vatten.

Skulle man också kunna ha Vandring 24 timmar, 10 kilo packning, ingen support. Marsch 24 timmar, 20 kilo packning och så vidare.

Även andra saker som ute i skogen utan medtagen mat och ryggsäck utan endast utrustningen man bär på sig under 200 timmar som diskuterats i andra trådar tycker jag kvalificerar som ganska galet - blir både en fråga om överlevnadskunskap men kanske främst psykologisk hungerkamp.

Eller sitta i endast underkläderna på en filt utomhus på vintern när det är minusgrader - fråga om pysykologisk köldkamp? (till slut även fysiologisk iofs men man bör enas om en acceptabel tidsgräns tycker jag så ingen skadar sig själv) Inspiration från programmet 'de självplågande japanerna' :)
 
:)
Sätt i hopp en tävling som ni kallar för idiotklassiken, där ni knäcker själva under en helg.
och de som bryter har inte rätten att kalla sig galen utan bara rätt så normal hädan efter.