Instämmer
Håller helt med. Att köpa de bästa materialen när man börjar är slöseri. Bättre att spara pengarna tills du har lärt dig grunderna och verkligen uppskattar kvaliteten på nackar och annat material. Dessutom lär ju de första flugorna se ut som missfoster... å då kan man verkligen snacka om pärlor för svin att binda dem på supernackar för 800:-
(baserat på egen erfarenhet ;-)
Pp
samme83; sa:Det där med att flugor bundna med dåliga material skall sjunka tycker jag är "bull". Impregnera. Det brukar funka. Och sen när den sjunker så har du ju fått en kläckare . Skämt å sido, det funkar med billiga material i början innan man lärt sig. Jag kör fortfarande med indiska tuppnackar, men å andra sidan får jag ingen fisk...
mvh/samme
Håller helt med. Att köpa de bästa materialen när man börjar är slöseri. Bättre att spara pengarna tills du har lärt dig grunderna och verkligen uppskattar kvaliteten på nackar och annat material. Dessutom lär ju de första flugorna se ut som missfoster... å då kan man verkligen snacka om pärlor för svin att binda dem på supernackar för 800:-
(baserat på egen erfarenhet ;-)
Pp