Nåja, efter att ha läst reportaget om tjejerna ska jag i alla fall inte lämna min mat obevakad i snårskogarna runt Krankesjön!
Vakta ditt dricksvatten också, för där runt Krankesjön smakar grundvttnet ve och fasa.
Nåja, efter att ha läst reportaget om tjejerna ska jag i alla fall inte lämna min mat obevakad i snårskogarna runt Krankesjön!
Grisarna är inte farliga snarare är det vår okunskap som gör att vi tror det. Snart blir vi väl rädda får harar också
/mattias
Det är nog så att vi saknar kunskap och erfarenhet av vildsvin när det gäller friluftsliv. Kanske är jag själv påverkad av berättelser jag läst från andra länder om galtar som ligger på lur och bevakar suggan och kultingarna för att sedan anfalla jägaren i fullt raseri.
Heder åt frågan Hans!
Vill man skojja skulle man kunna säga att detta är ytterligare en vanföreställningen om kärnfamiljens allmänna sanning o giltighet! ;-)
Det första jag tänker på när jag lämnar min packning är människor som kanske snor mina grejor,matpåsen hänger jag upp i ett träd vid längre avstickare i vildsvinsrika marker.
..men i artikeln nämns vildsvin, men det borde väl inte polisen missa!?
http://www.kvp.se/nyheter/1.1499020/hon-hittades-dod-vid-en-sjo
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Risk för fler Mårdhundar i Sverige i framtiden..... | Vilda djur | 21 | ||
Harexplosion i Kalix. Fler i Norrbotten som har märkt det? | Vilda djur | 25 | ||
Många fler viltolyckor | Vilda djur | 2 |